توسعه سیستم یکپارچه‌سازی از برنامه‌های مدیریت شهری است

شهردار ارومیه گفت: سامانه با هدف ارتقاء مدیریت شهری، بهبود بخشیدن به کیفیت خدمات و بالابردن استانداردهای زندگی شهروندان و در راستای تکریم ارباب رجوع پیاده سازی شد.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت‌پور با اشاره به اجرای آزمایشی سامانه شهروندسپاری، اظهار کرد: تمامی محاسبات شهرداری اعم از عوارض نوسازی و ماده ۱۰۰ توسط این سامانه به صورت هوشمند انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه این سیستم جزء ملزومات خدمات محلی و خدمت به شهرسازی شهر است، افزود: توسعه هرچه بیشتر سیستم یکپارچه‌سازی جزء برنامه‌های شهرداری است.

شهردار ارومیه گفت: در گذشته در مناطق ۵ گانه شهرداری اِعمال ضوابط شهرسازی و محاسبات فنی و مالی به صورت دستی انجام می‌شد که منجر به اتلاف وقت، بروز خطای انسانی و نارضایتی شهروندان می‌شد.

حضرت‌پور با اشاره به اینکه سیستم یکپارچه‌سازی شهرسازی در تمام کلانشهرهای کشور مستقر است، تصریح کرد: این سیستم در شهرداری ارومیه نیز فعال بوده و شهروندان از خدمات آن می‌توانند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در این سامانه تمام محاسبات و ضوابط به صورت یکپارچه برای برقراری عدالت و از بین بردن خطاهای انسانی برآورد شده و در این خصوص شهرداری مصمم است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه این سامانه از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پیاده‌سازی می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای سامانه شهروندسپاری درخواست‌های شهروندان به صورت الکترونیک انجام و در نتیجه رفت و آمدها به شهرداری کاهش می‌یابد.

حضرت‌پور ادامه داد: الکترونیکی کردن استعلامات داخلی شهرداری از جمله استعلامات مابین مناطق، سازمان‌های آتش‌نشانی و فضای سبز و مربوط به مراحل استعلامات خلافی‌ها، صدور پروانه و یا پایان کار از جمله کارکردهای این سامانه است.

وی با بیان اینکه بسترهای اجرای طرح شهروندسپاری کاملا آماده است و اطلاعات پایه بر روی سیستم مورد نیاز در حال تکمیل است، گفت: تلاش بر این است این طرح در نیمه دوم امسال وارد فاز اجرایی شود.

شهردار ارومیه افزود: این سامانه با هدف ارتقای مدیریت شهری، بهبود بخشیدن به کیفیت خدمات و بالابردن استانداردهای زندگی شهروندان و در راستای تکریم ارباب‌رجوع پیاده‌سازی شد.

حضرت‌پور با اشاره به اینکه ارومیه جزء پنج شهر پایلوت هوشمند کشور و از توانمندترین شهرها در این راستا است، اظهار کرد: مدیریت شهری در ارومیه با تمامی توان خود در راستای اجرای پروژه شهر هوشمند و اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک فعالیت می‌کند و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در این خصوص ماموریت دارد و خوشبختانه برنامه‌های بسیاری را در این راستا پیش‌بینی و به مرحله اجرا رسانده است.

کد خبر 388691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.