جاری شدن آب در مادی شایج پس از حدود ۲۰ سال

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از جاری شدن آب در مادی شایج پس از حدود ۲۰ سال خبر داد و گفت: مادی شایج یکی از مادی‌های منطقه ناژوان و منشعب از مادی جلفا به طول تقریبی پنج هزار و ۲۰۰ متر از محله قائمیه تا خیابان باغ فردوس است.

سیدرسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مادی شایج به همت مدیریت طرح ساماندهی ناژوان و با همکاری سازمان آب منطقه‌ای و کشاورزان منطقه پس از حدود ۲۰ سال از نعمت جاری شدن آب بهره‌مند شد.

وی افزود: زاینده رود و مادی‌های اصفهان از دیرباز نقش بسیار مهمی در کشاورزی و آبیاری باغات اصفهان داشته‌اند که مهمترین اثر مادی‌ها ایجاد فضای سبز پایدار و شکل‌گیری باغات متعدد درحاشیه آنها است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه حدود ۵۲ کیلومتر از سر منشأ این شریان‌های زندگی اصفهان در منطقه ناژوان قرار دارد، افزود: در حال حاضر طول تمام مادی‌های ناژوان لوله‌گذاری شده که مقدار طول لوله‌کشی شده در چهار سال اخیر حدود ۴۲ هزار متر بوده است.

وی تصریح کرد: در حالی که ناژوان بیش از ۱۲۰۰ هکتار وسعت دارد و ۱۷ کیلومتر از حاشیه رودخانه زاینده رود را شامل می‌شود، بیشتر شهروندان هنگام مراجعه به ناژوان، تنها مراکز گردشگری حدفاصل پل وحید تا انتهای باغ پرندگان را می‌شناسند.

هاشمیان با بیان اینکه حدود ۶۰۰ هزار اصله درخت در منطقه ناژوان وجود دارد که در سال‌های گذشته به دلیل شرایط خشکسالی و کم آبی تعدادی از آن‌ها از بین رفته یا دچار آسیب شده است، گفت: تعداد ۲۰۰ هزار اصله درخت ناژوان در اختیار شهرداری اصفهان و مابقی درختان باغات کشاورزی و اراضی شخصی است، اما شهرداری اصفهان در صدد حفظ کل فضای سبز و درختان این منطقه است.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها به ناژوان بیشتر از جنبه گردشگری و تفرجگاهی است در حالی که نگاه شهرداری به ناژوان یک نگاه هویتی است، تاکید کرد: نباید به ناژوان به عنوان «پارک» یا «فضای سبز» نگاه کنیم، زیرا هویتی است که در تاریخ شهر اصفهان وجود داشته و ما باید برای حفظ این هویت تلاش کنیم.

کد خبر 388684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.