تمهیدات شهرداری اصفهان در ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ پرچم ویژه ایام محرم و بیش از ۴۰۰ المان‌ اشک در سطح شهر نصب شده و بیش از ۹۳۸ مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تبلیغات هیئت‌ها صادر شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درخصوص برگزاری مراسم‌های عزاداری و تردد هیئت‌های مذهبی و کاروان‌های عزاداری در سطح شهر، طبق برنامه‌ریزی انجام شده سعی کردیم تعامل خوبی بین شهرداری و هیئت‌های مذهبی برقرار باشد تا مراسم این ایام و این مناسبت به خوبی و درخور شأن و منزلت جایگاه امام حسین (ع) برگزار شود.

وی افزود: در همین راستا نیروهای خدمات شهری در مناطق ۱۵ گانه شهرداری و سازمان‌های وابسته طی دستورالعمل ابلاغ شده موظف شدند که ضمن انجام وظایف خود همکاری خوبی را با هیئت‌های مذهبی شهر داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: اقداماتی را قبل از آغاز ماه محرم برنامه‌ریزی کردیم که از جمله می‌توان به برگزاری جلسه با رؤسای هیئت‌های مذهبی در مناطق ۱۵گانه و سازمان آتش نشانی به صورت مداوم و همچنین تعیین مسئول ایمنی در هر هیئت مذهبی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای این ایام تعداد ۵۰۰ کپسول آتش‌نشانی به صورت امانی در اختیار هیئت‌های عزاداری شهر قرار گرفت، گفت: تذکرات ایمنی لازم به هیئت‌ها داده شده که پیش‌بینی لازم جهت داشتن مسیرهای ورودی و خروجی مناسب در محل برگزاری مراسم‌ها داشته باشند.

امیری از نصب بیش از دو هزار و ۵۰۰ پرچم ویژه این ایام در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: تا قبل از آغاز ماه محرم بیش از ۴۰۰ المان‌ اشک در سطح شهر نصب و بیش از ۹۳۸ مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تبلیغات هیئت‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: پس از آغاز ایام محرم نیز نیروهای خدمات شهری شهرداری اصفهان تلاش کردند که شب‌ها با حضور در کنار هیئت‌ها تا ساعت پایانی شب پاکسازی و نظافت اطراف حسینیه‌ها و دیگر محل‌های عزاداری در شهر را انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه حضور سازمان آتش‌نشانی در کنار بسیاری از هیئت‌های بزرگ که نیاز به استقرار خودروی آتش نشانی داشتند انجام شده است، افزود: سازمان آتش‌نشانی به منظور رعایت مسائل ایمنی و کاهش ضریب وقوع حوادث، به مسئولان هیئت‌های عزاداری شهر تذکرات لازم را داده است.

وی با بیان اینکه کیسه‌های زباله توسط نیروهای خدمات شهری در بین هیئت‌های مناطق ۱۵ گانه توزیع شده تا پسماندهای اطراف هیئت‌ها، حسینه‌ها و مساجد جمع‌آوری شود، گفت: در بخش حمل ونقل هماهنگی لازم با نیروی انتظامی، راهور و تمامی دستگاه‌های مربوطه انجام شده تا تردد هیئت‌ها به خوبی انجام و گره‌های ترافیکی ایجاد نشود.

امیری با اشاره به سرویس‌دهی مطلوب شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به دسته‌جات عزاداری در شهر، اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از دو هزار و ۷۰۰ سرویس‌ به هیئت‌های مذهبی شهر انجام دادند که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته تقاضای استفاده از ناوگان اتوبوسرانی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص کل مسائل این ایام، همکاران در بخش‌های مختلف در مناطق ۱۵ گانه از جمله معاونان خدمات شهری مناطق، مسئولان کنترل و نظارت و پیشگیری، فضای سبز، سازمان آتش نشانی، سازمان اتوبوسرانی و سایر سازمان‌ها نهایت توجه و اهتمام را دارند تا مردم در این ایام بتوانند مراسم عزاداری درخور این ایام داشته باشند.

کد خبر 388678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.