اعزام کاروان ۸۰۰ نفری خدام‌الحسین(ع) شهرداری مشهد به کشور عراق

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد از اعزام کاروان ۸۰۰ نفری خدام‌الحسین(ع) شهرداری به کشور عراق خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضا خواجه نائینی در حاشیه بازدید از ستاد اربعین که در محل ساختمان میلاد میدان شهدا برپا شد، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی(ع) کاروان خدام‌الحسین شهرداری مشهد مقدس با ۸۰۰ نفر به کشور عراق اعزام خواهد شد و ۶۰۰ نفر پاکبان، عوامل پشتیبانی و اجرایی کار نظافت اطراف حرم امام علی(ع) را به صورت روزانه پوشش‌دهی می‌کند.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل نیز با اعزام ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و سه دستگاه اتوبوس تعمیرگاه سیار کار خدمت‌رسانی دنبال می‌شود.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد با اشاره به مسیرهای خدمت‌رسانی، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد امسال میزان خدمت‌رسانی و منطقه تحت پوشش خدمات به مانند سال گذشته باشد.

خواجه نائینی خاطرنشان کرد: گرچه تعداد نیروهای اعزامی امسال با ۱۵ درصد کاهش همراه است. اما در تعداد ماشین‌آلات اعزامی کاهشی وجود ندارد و تلاش می‌شود خدمات‌رسانی با قوت بیشتری صورت پذیرد.

وی گفت: اتوبوس‌های اعزامی از شهرداری مشهد در مسیر شوملی، دیوانیه و نجف اشرف به طول ۱۱۰ کیلومتر مستقر شده و به صورت رفت و برگشت کار جابه جایی زائران و عزاداران انجام می شود.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد با اشاره به گزینش تخصصی نیروهای اعزامی تصریح کرد: تلاش می‌شود نیروهای خدماتی از بین نیروهایی انتخاب شود که برای نخستین بار است عازم این سفر معنوی می‌شود همچنین داشتن توانایی جسمانی برای خدمت‌رسانی نیز مدنظر قرار دارد.

خواجه نائینی ادامه داد: با توجه به اینکه در ابتدای ماه محرم قرار داریم، زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی فراهم است و مرحله گزینش نیروها طی این هفته به پایان می رسد.

وی با اشاره به حذف روادید گفت: با در نظر گرفتن این مهم، قطعا استقبال از سفر زیارتی اربعین به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود و امید است با آمادگی کامل، وظیفه‌ای که در ستاد ملی به شهرداری مشهد واگذار شده، به نحو احسنت اجرایی کنیم.
 

کد خبر 388656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.