رفع مشکلات ترافیکی بافت تاریخی کاشان

مدیر منطقه (۴) شهرداری کاشان با اشاره به احیای بافت فرسوده و تاریخی این منطقه شهری و رفع مشکلات ترافیکی، گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال صرف آزادسازی در محورهای مختلف شهری شده است.

ابوالفضل ساروقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان، اظهار کرد: حضور معتمدان که از گنجینه‌های گران‌بهای اجتماعی هستند و همراهی آنان، نقش مؤثری در کاهش بعضی معضلات شهری از جمله رفع نقاط حادثه‌خیز داشته است.

وی افزود: بیشترین آزادسازی‌ها از نظر اختصاص منابع مالی متعلق به محورهای امیر کبیر، معابر فرعی خیابان امیرالمؤمنین، بلوار شهیدان کشمشی، محله چهارباغ و حیدری بوده است.

مدیر منطقه (۴) شهرداری کاشان با اشاره به تعداد قراردادهای منعقده در این منطقه، تصریح کرد: بیشترین تعداد قراردادها در زمینه عمران، ترافیک و رفع گره‌های ترافیکی بوده است.

سارقیان یادآور شد: از مردادماه سال گذشته تاکنون ۱۲۵ مورد قرارداد با اختصاص اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف منطقه (۴) منعقد شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون تحویل بنا از بررسی و تعیین تکلیف ۲۰۳ پرونده در این کمیسیون خبر داد و افزود: اعتبار عمرانی این منطقه در یکسال گذشته بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است که بیشترین مقدار آن به میزان ۳۰ میلیارد ریال صرف آسفالت معابر، ۱۲ میلیارد ریال زیرسازی و ۲۴ میلیارد ریال صرف بلوک‌فرش و جدول‌گذاری شده و سهم ابنیه، بوستان‌ها و فرهنگ‌سرای فین نیز ۴۵ میلیارد ریال بوده است.

مدیر منطقه (۴) شهرداری کاشان با بیان اینکه اقدامات انجام شده در این منطقه در بخش تنظیف و پسماند و خدمات شهری از مرداد ۹۷ تا کنون با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت عملیات تنظیف ۷۶۰ میلیون متر مربع از معابر منطقه انجام شده است.

وی مهم‌ترین اولویت شهرداری این منطقه چهار را جمع‌آوری درست پسماند همراه با آموزش شهروندان دانست و گفت: جمع‌آوری دو هزار تن پسماند خشک و هفت هزار و ۵۰۰ تن پسماند تر با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر منطقه (۴) شهرداری کاشان با اشاره به اهمیت حفظ مبلمان، زیباسازی و ارتقاء کیفیت منظر شهری خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، جداول، آذین‌بندی و حذف زوائد فیزیکی، نصب المان‌های نوری و مناسبتی به‌ویژه در معابر و میادین و مجموعه فضای سبز با اختصاص ۹ میلیارد ریال انجام شده است.

کد خبر 388652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.