سلیمی: الکترونیکی شدن انتخابات مجلس در همه نقاط کشور میسر نیست

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: با مشکلاتی که در زمینه زیر ساختی برای برگزاری الکترونیکی شدن انتخابات وجود دارد امکان اینکه انتخابات مجلس یازدهم در همه نقاط کشور الکترونیکی شود، میسر نخواهد بود.

به گزارش ایمنا، اصغر سلیمی به عدم زیرساخت‌های موجود برای الکترونیکی شدن انتخابات مجلس یازدهم در برخی از نقاط کشور اشاره و اظهار داشت: اگر ثبت رای گیری از افراد بخواهد به صورت انگشتی انجام شود در حقیقت چنین کاری میسر نخواهد بود.

۵۲ میلیون نفر برای دریافت ملی هوشمند اقدام کرده اند

وی به عدم دریافت اطلاعات کامل افرد و هوشمنمد نبودن کارت‌های ملی بسیاری از رای دهندگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اطلاعات نزدیک به ۵۲ میلیون نفر از افراد برای اخذ کارت ملی در اداره ثبت احوال اخذ شده است که ۴۵ میلیون نفر از این تعداد کارت ملی هوشمند گرفته اند؛ در ضمن به تازگی هم ۶ میلیون نفر دیگر که برای دریافت کارت هوشمند اقدام نکره بودند؛ مشخصات خود را ثبت کردند و حدود ۱۰ میلیون نفر دیگر هم هیچ گونه اقدامی برای دریافت کارت هوشمند نکرده اند.

برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور نیاز به زیرساختهای کافی دارد

نماینده مردم سمیرم افزود: با چنین وضعیتی که وجود دارد، معتقدم اگر بخواهیم رای گیری از طریق ثبت انگشت در همه نقاط کشور انجام شود؛ قطعا میسر نخواهد بود، بنابراین امکان برگزاری اینچنین انتخاباتی نیاز به زیرساخت های موجود خود را دارد.

بسیاری از مشکلات با رای گیری الکترونیکی مرتفع خواهد شد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به فوائد انتخابات الکترونیکی اشاره و تصریح کرد: اگر رای گیری الکترونیکی به مرحله اجرا در بیاید، بسیاری از مشکلات از قبیل رای گیری‌های تکراری و همچنین مسائل دیگری مثل حضور افرادی که با شناسنامه‌های دیگران رای می دهند؛ مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود: اگر انتخابات الکترونیکی برگزار شود، دیگر برای اخذ رای هم نیازی به شناسنامه نخواهد بود؛ چرا که هویت فرد رای دهنده شناسایی شده است و قطعا حل این مسئله فوائد بسیاز زیادی را در پی خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

کد خبر 388634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.