تورهای ارزان قیمت به جزیرۀ ابوموسی راه اندازی می شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، گفت: در راستای رونق گردشگری جزیرۀ ابوموسی امسال برای نخستین بار تورهای گردشگری سازمان یافته و ارزان قیمت به این جزیره راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از مانا، رضا برومند اظهار کرد: جزیرۀ ابوموسی یکی از بکرترین جزایر خلیج فارس محسوب می‌شود که در مقایسه با سایر جزایر کمتر مورد بازدید گردشگران واقع شده است.

وی یکی از مهمترین دلایل عدم ورود چشمگیر گردشگران به این جزیره را مسافت دورتر جزیرۀ ابوموسی در مقایسه با سایر جزایر خلیج فارس از سرزمین اصلی عنوان کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر هنوز تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده برای سفر به جزیرۀ ابوموسی در سطح کشور جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی صورت نگرفته است.

برومند یکی از مهمترین دلایل این امر را نبود زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران در جزیرۀ ابوموسی عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر هم اکنون شاهد ایجاد امکانات مختصری برای حضور گردشگران در جزیره هستیم.

وی با اشاره به اینکه مکان اقامتی یکی از ابتدایی‌ترین ملزومات جهت رفاه گردشگران محسوب می‌شود، به راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در جزیرۀ ابوموسی اشاره کرد و گفت: این نخستین گام در راستای ایجاد امکانات برای حضور گردشگران محسوب می‌شود.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، امسال شاهد افتتاح نخستین اقامتگاه بوم گردی در جزیرۀ ابوموسی بودیم که نقطه عطف مهمی در رونق گردشگری این جزیره محسوب می‌شود.

برومند با اشاره به اینکه این اقامتگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است، تصریح کرد: گردشگران می‌توانند با اقامت در این مکان ضمن تجربه سفری منحصر به فرد با زندگی بومیان جزیرۀ ابوموسی از نزدیک آشنا شوند.

به گفته وی، طی سال‌های اخیر تجربۀ اسکان یافتن در اقامتگاه‌های بوم گردی بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده است که امیدواریم شاهد افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در جزیرۀ ابوموسی به دنبال افزایش ورود گردشگران به جزیره باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد: در راستای رونق صنعت گردشگری جزیرۀ ابوموسی امسال برای نخستین بار تورهای گردشگری سازمان یافته و ارزان قیمت به این جزیره راه اندازی خواهد شد.

برومند با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات در راستای تبدیل این جزیره به منطقه نمونه گردشگری ایجاد زیرساخت‌های اولیه است، اظهار کرد: پس از ایجاد زیرساخت‌های اولیه می‌توان فراخوان اعلام سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره را اعلام کرد.

به گفته وی، با رایزنی‌های متعددی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با فرمانداری جزیرۀ ابوموسی صورت گرفته است، مقرر شده قیمت سفر هوایی و دریایی برای گردشگران علاقه‌مند سفر به این جزیره نیز بسیار اندک باشد.

کد خبر 388632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.