وزیر بهداشت: با غوغاسالاری ها به عقب برنمی گردیم

وزیر بهداشت گفت: افرادی پشت سیستم بودند که به جای پودر کاکائو و نارگیل، واردات داروی قاچاق و آمپول بدنسازی را تایید می کردند، در این مورد، افراد پاک دست را جایگزین کردیم و در عین حال، مشکلات و ایرادات این سامانه را رفع می کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، سعید نمکی در سفر به سمنان، اظهار کرد: این روزها زمزمه هایی از بعضی رسانه ها و یا بعضی از کسانی که می خواهند بگویند، از قافله عقب نبوده ایم، می شنویم و بعداز اینکه ما نورافکن هایی را روشن کردیم، آنها به دنبال روشنگری اند. بعد از اینکه ما از ناهنجاری های درون سازمان غذا و دارو و از مشکلاتی که در اثر ولنگاری نظام اقتصاد سلامت ایجاد شده بود، حرف زدیم، تازه عده ای از عزیزان بیدار شدند و دوربین هایشان را برداشتند و با نگاهی فرار به جلو، شروع به روشنگری همراه با غوغاسالاری کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: البته ما از این همراهی ها استقبال می کنیم، اما نه با ایجاد همهمه و غوغاسالاری و به شکلی که عده ای تصور کنند این خواب طولانی در غار اصحاب کهف را می توان با یکسری کارهای ژورنالیستی جبران کرد و یا درصدد ایجاد مغلطه ای بودند که ما به عقب برگردیم. بارها گفته ایم که ماشین ما دنده عقل ندارد.

نمکی خاطرنشان کرد: ایستاده ‌ایم تا از صنعت دارویی داخلی حمایت کنیم و اجازه ندهیم برند خارجی وارد کشور شده و تولید داخل را لگدمال کند. عده ای قصد دارند با روشنگری بفهمانند که داروهای داخلی، کیفیت ندارند و با غوغاسالاری ما را به زانو زدن در مقابل واردات دارو مجبور کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت سیاست حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمتی کنار نخواهد گذاشت و با هیچگونه غوغاسالاری به تله های رانش و کشش بعضی از جریانات نخواهد افتاد. خبر داریم که حجم انبوه واردات چگونه به صورت سازمان یافته و توسط چه کسانی مدیریت می شود.

وزیر بهداشت گفت: تصور کنید که وقتی ۳ درصد از داروهای وارداتی یک و سه دهم میلیارد دلار ارز را می بلعید و ۹۷ درصد از داروهای تولید داخل حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار ارز به خود اختصاص داده بود، به عنوان کسی که نه فقط می خواهد فساد ستیزی کند، بلکه به عنوان کسی که اقتصاد سلامت را بلد است، عرض می کنم که اگر روزی این گردونه واگشت و صنعت داخلی با شکست و فروپاشی مواجه شد، باید بیش از ۴۰ میلیارد دلار برای واردات دارو خرج کرد.

پوشش نسخه نویسی الکترونیکی مطب تا پایان سال

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم پدیده ناصرخسرو و دفترچه بیمه های اجاره ای را جمع آوری کنیم، تنها راه حل، اجرای نسخه نویسی الکترونیک و جمع کردن دفترچه از دست مردم است. در این زمینه غوغاسالاری راه انداخته اند که به عقب برگردیم، باید بگویم در این مورد هم به عقب برنمی گردیم.

وزیر بهداشت گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری، تمام داروخانه‌ها از نظر زیرساختی، تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیک قرار گرفته و تا پایان سال نیز تمامی مطب ها تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیکی خواهند رفت، در این زمینه با سازمان نظام پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت به صورت هفتگی جلسه داریم و این کار را در وزارت بهداشت نهادینه خواهیم کرد.

نمکی گفت: ۳۰ سال قبل که معاون بهداشت وزارت بهداشت بودم در شورای معاونین، موضوع ناصرخسرو مطرح شد، مبنی براینکه جریانی به نام ناصرخسرو خون مردم را می مکد، در آن زمان، آقای فلاحیان وزیر اطلاعات بود و به او گفتیم که کمک کنید، رسیدگی به ناصرخسرو وظیفه وزیر بهداشت نیست. در مملکتی که منافق و تروریست در دورترین نقطه مملکت قلع و قمع می شوند، چرا هنوز نتوانسته ایم ناصر خسرو را قلع و قمع کنیم؟ در حال حاضر در زمینه حل معضل ناصرخسرو تامرحله ای پیش رفتیم و باز به عقب برگشتیم.

وی افزود: جمع کردن ناصرخسروها فقط از طریق هوشمندسازی نظام سلامت و هوشمندسازی نظام سلامت نیز از طریق ایجاد سامانه های هوشمند و به کارگیری افراد پاک دست پشت این سامانه ‌ها میسر می شود. نباید کامپیوتر و ماشین حساب را به دست افراد ناسالم دهیم، یعنی دزدی را نباید ساماندهی کنیم، بلکه سامانه را باید به پاکیزگانی بسپاریم که قلب شان برای آینده مملکت می تپد.

ویزی بهداشت ادامه داد: درحال حاضر، هر دو کار را آغاز کردیم و درون مجموعه را پاکیزه می کنیم و درعین حال، مشکلات سامانه را برطرف می کنیم. در سامانه ای به نام تی تک که پرونده‌ های آن را به قوه قضاییه فرستاده ایم، افرادی پشت سیستم بودند که به جای پودر کاکائو و نارگیل، واردات داروی قاچاق و آمپول بدنسازی را تایید می کردند، در این مورد، افراد پاک دست را جایگزین کردیم و در عین حال، مشکلات و ایرادات این سامانه را رفع می کنیم.

کد خبر 388626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.