آمریکا به تحریم مقامات ایرانی روی آورده‌است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آمریکا باید بداند دیگر نمی‌توان با تحریم سیاستمداران و مدیران، انتقال پیام مردم کشورها را به یکدیگر قطع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا نژادبهرام در واکنش به درخواست تحریم پیروز حناچی شهردار تهران از سوی سفیر آمریکا در آلمان اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد از تمام ابزارهای خود استفاده کند و تمام دیپلماسی ایران که دیپلماسی شهری تهران نیز جزئی از آن است را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وی افزود: درخواست تحریم شهردار تهران از سوی سفیر آمریکا در آلمان که پیش‌تر در مسائل کشور آلمان نیز دخالت کرده بود، گواه این است که دخالت در مسائل ایران به یکی از مباحث تدوین شده از سوی مقامات آمریکایی بدل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این اقدام نشان از حضور فعالانه حناچی دیپلماسی شهری دارد، تصریح کرد: مقامات آمریکایی تحریم را علیه ایران از نهادهای نظامی آغاز و سپس به نهادهای غیر نظامی مانند سازمان فضایی ایران بسط داده و در نهایت روی تحریم مقامات جمهوری اسلامی ایران مانند وزیر امور خارجه دست گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بر این باور است که به مانند دهه ۹۰ انتقال پیام تنها از تبادل در دیدارهای دو جانبه صورت می‌گیرد، اما باید بداند فضای مجازی بستری را فراهم کرده تا مردم بتوانند پیام خود را به یکدیگر در کشورهای مختلف انتقال دهند و این نکته‌ای است که آمریکا باید بداند دیگر نمی‌توان با تحریم سیاستمداران و مدیران، انتقال پیام مردم کشورها را به یکدیگر قطع کرد.

نژادبهرام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه زمانی آمریکا خود را مبدأ دموکراسی می‌دانست، اما امروز در استیصال قرار دارد، اضافه کرد: آن‌ها با این نوع اقدامات شکل دیگری از خود را به جهانیان نشان داده و این تصویر، تصویری به هم ریخته از پایبند نبودن به مبانی دیپلماتیک و دموکراسی است.

کد خبر 388616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.