حمایت از دولت در گام سوم کاهش تعهدات

ائمه جمعه شهرستان های استان اصفهان ضمن اشاره به درس های قیام امام حسین(ع) از دولت برای مقاومت در برابر فشارها و از قوه قضائیه برای مقابله با فساد اعلام حمایت کردند.

همایش شیرخوارگان درس پشتیبانی از ولایت است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، حجت الاسلام علیرضا اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه این هفته دهاقان اظهار کرد: آنهایی که سند ۲۰۳۰  را تنظیم می کنند باید به آرمان و اهداف همایش شیرخوارگان بیاندیشند که نوزادان و کودکان در این همایش چه درس هایی را می آموزند و یاری دهنده امام زمان خویش هستند.

وی همایش شیرخوارگان را جلسه معرفت، حماسه و شعور دانست وافزود: این همایش همچون خاری بر چشم دشمنان است چرا که در این مجالس نیروهایی تربیت می شوند که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کنند و از هیچ قدرت باطلی ترس ندارند.

خطیب جمعه دهاقان، باتوجه به گام سوم جمهوری اسلامی در کاهش تعهدات برجام، تصریح کرد: بدعهدی کسانی که بر برجام پایبند نبوده اند ثابت شده، اما ما نیز بی پاسخ ننشسته ایم وبه راه پیشرفت خود ادامه می دهیم.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به مسائل کشمیر، گفت: مردم این کشور دررنج وعذاب هستند ومنشا اختلافات به استعمار وانگلیس برمی گردد.

امام حسین(ع) با یزدیان مذاکره برای صلح نداشت

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام و المسلمین حسین کریمی با اشاره به ابعاد قیام امام حسین(ع) اظهارکرد: امام حسین دشمن را نصیحت کرد اما مذاکره برای صلح و سازش با آن ها نداشت و اگر به دنبال مذاکره با دشمن بود به کربلا نمی‌آمد.

وی افزود: برخی از درون کشور به دنبال تحریف این واقعیت برای مذاکره با آمریکا هستند وفرهنگ‌سازی سازش با دشمن را می‌خواهند که باید همگان برای جلوگیری از چنین تحریف‌هایی کار کنند.

امام‌جمعه موقت تیران با بیان اینکه ایستادگی و مقاوم در برابر دشمنان خواستگاه قیام امام حسین(ع) است، ادامه‌داد: سیره معصومین(ع) و توصیه‌های قرآن همه استقامت در برابردشمنان را تاکید می کند و ایستادگی را رمز موفقیت خوانده‌اند و جامعه شیعی باید از سازش کاری در برابر دشمنان دوری کند.

وی با اشاره به انحراف هایی که در قیام عاشورا صورت گرفته خاطرنشان‌کرد: دشمنان با انحراف به دنبال هدف خود هستند اما نباید در درون کشور افرادی انحراف ایجاد و اهداف خود را در این تحریف‌ها پیگیری و مطالبه داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به مراسم‌ عزاداری محرم تصریح‌کرد: در برخی از این  مراسم‌ اسراف صورت می گیرد که این مغایر با سنت و فرهنگ امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: تمامی نذورات مردمی نباید در ایام دهه اول محرم و روز عاشورا صرف بشود بلکه در مناسبت های ماه محرم و صفر و موکب های اربعین برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هم مورد استفاده قرار گیرد و از پیاده روی اربعین پشتیبانی شود.

امام جمعه موقت تیران تغییر در موارد مصرف نذری ها را نیز مهم دانست و افزود: با توجه به وضعیت معیشت افراد نیازمند و وجود نیازهای متعدد در جامعه، مدیریت این منابع برای کارهای دیگر عام المنفعه مثل رفع نیاز فقرا و احداث بیمارستان، مدرسه و سایر نیازهای یک منطقه لازم است.

وی تصریح کرد: باید نذری‌ها و هزینه‌های مراسم ترحیم و مواردی از این قبیل در تامین نیازهای جامعه صرف شود که ماندگاری و اثر زیادی برای جامعه خواهد داشت.

با تمام توان از کاهش تعهدات برجامی دفاع می کنیم

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، حجت الاسلام محمد یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر نطنز با تسلیت گفتن ایام سوگواری سالار شهیدان (ع) به بیان پیام و فرازهای عاشورای حسینی پرداخت و گفت: اگر ما به درستی پیام و فرهنگ عاشورای حسینی را درک و آن را کاربردی کنیم خیلی از مسائل و ناهنجاری‌های جامعه امروز برچیده خواهد شد.

امام جمعه نطنز با بیان اینکه ملت ایران با تاسی از چنین درس بزرگی هرگز زیر بار ظلم نمی‌رود، افزود: "مرگ با عزت به از زندگی با ذلت" شعاری که همواره در رأس امور مردم ایران قرار دارد به نحوی که مشاهده می‌کنیم پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نیز از همین تفکر زاییده شده است.

یعقوبی با بیان اینکه تضعیف ارکان قدرتمند نظام به صلاح کشور نیست، گفت: برای ریشه‌کنی فقر می‌بایست مردم و مسئولان از قوه قضائیه حمایت کنند تا بتواند با فساد اقتصادی مقابله و برخورد کند.

وی مسائل اقتصادی را مهم‌ترین دغدغه مردم دانست و تصریح کرد: مردم از قوه قضائیه انتظار دارند تا بساط مفسدان اقتصادی را جمع و عدل و انصاف را در این حوزه رعایت کند کما اینکه در چندین پرونده بزرگ شاهد رسیدگی به مفاسد اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش تعهدات برجامی ما آغاز شده است، افرود: ما با تمام توان از این اقدام حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که با قدرت به استقامت ادامه دهیم و عقب نشینی نخواهیم کرد و ملت ما تهدید و تحریم‌ها را تحمل می‌کنند، اما هرگز با آمریکا و مزدورانش سازش نخواهند کرد.

امام جمعه نطنز گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری و اعتماد بی معنا به آمریکا و غرب را هرگز فراموش نمی‌کنیم، آن وعده‌های خلاف واقع و فریب افکار عمومی توسط برخی رسانه‌ها هرگز از یادها نرفته و امروز حرف‌های غربی‌ها از جمله رئیس جمهور فرانسه اعتراف به این موضوع و اهمیت آن است که شرایط جهانی در حال دگرگونی است و به تعبیر مقام معظم رهبری ما کشورهای ابرقدرت را پشت سر گذاشته‌ایم.

شورای عالی امنیت ملی و دستگاه سیاست خارجی در رأس قوه مجریه گام‌های بلندتری بردارند

به گزارش خبرنگار ایمنا ازشهرستان گلپایگان، حجت ‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان، اظهار کرد: عزاداری در مراسم سیدالشهدا مصداق شعائر الهی و نشانه تقوای الهی است و سعی در حضور منسجم در این عزاداری‌ها داشته باشید.

وی با اشاره شرارت‌های رژیم صهیونیستی در مرز کشورهای لبنان وسوریه، گفت: تعدی و تعرض به اراضی این کشورها از اهداف این رژیم است که باید پاسخ دندان شکنی ببیند چرا که هدف از این اقدامات پیشی گرفتن در میدان رقابت‌های سیاسی است.

امام جمعه گلپایگان افزود: به گفته رهبر حزب الله رژیم صهیونیستی برای گرفتن رأی با خون ملت‌ها بازی می‌کند، اما بداند برای گرفتن رای با خون خود بازی خواهد کرد، واکنش مقتدرانه حزب الله نشان داد که این رژیم در حوزه استحفاضیه با رصد خودروهای زرهی به سمت پادگان‌هایش که مورد تعرض قرار می‌گرفتند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در مقابل کشور ما با هجمه‌های توفنده در مقابله است و برخی مواقع برای ترساندن مردم حرف از جنگ می‌زدند اما تا امروز جمهوری اسلامی با استقامت در بسیاری از موضوعات از جمله برجام، موجب عقب نشینی دشمنان شده است.

کرامتی با اشاره به اجلاس جی هفت در اروپا که در میان انبوهی از اعتراضات مردمی برگزار شد، گفت: برای امنیت این اجلاس اروپایی‌ها دچار مشکلات عدیده شدند که سرانجام با شکست مواجه شد، به گفته تحلیل گران سیاسی این اجلاس ماهیت اقتصادی خوبی داشت، اما به خاطر بحث برجام ناکام ماند.

وی گفت: اروپایی‌ها نشان داند با جمهوری اسلامی در یک بازی سیاسی هستند و قصد عمل به تعهدات خود را ندارند و حتی از ۱۱ تعهد به هیچ کدام عمل نکردند بلکه با آمریکایی‌ها در یک مسیر گام بر می‌دارند، بنابراین شورای عالی امنیت ملی و دستگاه سیاست خارجی در رأس قوه مجریه گام‌های بلندتری بردارند.

سازش با دشمن خط قرمز انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: مسئولان برای عبور از مشکلات اقتصادی به دنبال اجرای فرمول های غربی و شرقی نباشند بلکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، برای  بهبود وضعیت اقتصاد کشور بهترین و کاربردی ترین فرمول ها، استفاده از ظرفیت بومی و داخلی است.

وی افزود: اگر دستان ملت ایران در اقتصاد باز شود ، مردم با خیالی آسوده به فکر رونق اقتصاد و تولید خواهند بود و تحقق این مهم فقط با تکیه بر روحیه انقلابی، کار جهادی و اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: چشم دوختن به خارج از مرزها و تکیه بر تفکرات غرب و شرق اقتصاد کشور را به بیراهه برده و به بن بست خواهد رساند.

وی ادامه داد: دشمن با هزینه های بسیار زیاد به دنبال انحراف جوانان و دلسرد کردن آنها از انقلابی حسینی است و توطئه های بسیاری را برای تحقق اهداف شوم خود در کشور به مرحله اجرا رسانده اند، اما فرهنگ عاشورا با آغاز ماه محرم آنچنان بین جوانان عزیزمان شور ایجاد می‌کند که تمامی توطئه های آنان نقش بر آب می شود.

باقریان اضافه کرد: امام حسین (ع) با حرکت تاریخ ساز خود جوانان را جذب خود کرده و در حقیقیت آنان جذب مسیرحق می شوند، اما باید در مسیر عاشورا و منویات امام حسین (ع)مراقب بدعت ها و فرهنگ های غلط نیز باشیم.

وی عنوان کرد: فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) مانند طلای ارزشمندی در دستان مسلمانان است که باید به بهترین شکل از آن مراقبت کنیم.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بیشترین ضربه را به اسلام و انقلاب خودی ها زدند، و این درحالیست که دشمن با تمام ادعا و توان خود به هیچ وجه نمی تواند آنقدر که افراد خود فروخته داخلی به کشور ضربه زدند کشور را مورد تهدید قرار دهد.

وی یادآور شد: حق طلبی ملت ایران با منافع کشور سنخیت داشته و همواره با حق طلبی همراه بوده و  برهمین اساس موفق شدهایم از منافع کشور دفاع کرده و در مسیر حق طلبی قدم برداریم.

باقریان افزود: برای تحقق منافع یک ملت، مذاکره نیز انجام می شود، اما در شرایطی برابر، نه مذاکره یک طرفه و باید توجه داشت برای انقلاب اسلامی همیشه حفظ منافع یک اصل و خط قرمز بوده است.

وی تصریح کرد: برخی مدعی هستند که انقلاب اسلامی تنها اسلامیت را پذیرفت و ایران را فراموش کرد، اما باید در پاسخ آنان گفت این تفکر کاملا غلط است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر حق و حفظ منافع کشور گام برداشته و بر همین اساس کسی حق ندارد حتی با مذاکره این منافع را به خطر بیندازد.

امام جمعه زرین شهر گفت: اروپا نیز نشان داد که تنها به دنبال منافع خود و هم پیمانانشان هستند و زمانی که با این دیدگاه به میدان مذاکره بیایند مذاکره برابر از بین خواهد رفت .

وی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی مردم بسیاری از کشورهای جهان را بیدار کرد، ادامه داد: وقتی پهپاد متجاوز آمریکا توسط فرزندان ایران زمین سرنگون شد بیش از ۹۵ درصد مردم احساس غرور کردند، اما باز هم برخی معنا و مفهوم این احساس غرور را درک نکردند و سخن از مذاکره می زنند.

باقریان با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در آن سوی مرزها اظهار کرد: در روزگاری نه چندان دور دشمنان با توطئه فریب حماس سعی کردند حماس را بر علیه ایران اسلامی تحریک کنند و جنگ شیعه و سنی را به راه انداختند، اما تدابیر مقام معظم رهبری در برابر این توطئه سبب شد امروز حماس برای دفاع از ایران اسلامی اعلام آمادگی کند.

وی استقامت و بردباری را رمز رسیدن به این اقتدار و عزت دانست و متذکر شد: امروز حتی یهودی‌ها و دشمنان،  سیدحسن نصرالله را فردی صادق و راستگو می دانند و دنیا مشاهده کرد چگونه سخن سید حسن نصرالله خواب را از سربازان اسرائیلی ربود. در برابر تهاجم پهپادهای اسرائیلی به قسمتی از خاک لبنان، سید حزب الله وعده داد که تلافی خواهد کرد و اسرائیل مرزهای خود با لبنان را از ترس تلافی خالی کرد.

کد خبر 388615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.