تحریم شهردار تهران در تاریخ بی سابقه است

درخواست سفیر آمریکا در آلمان مبنی بر تحریم حناچی شهردار تهران باعث واکنش اعضای شورای این شهر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در صفحه خود در توئیتر نوشت: سفیر آمریکا در آلمان در آستانه ورود حناچی به برلین خواستار تحریم وی شد. پیش بینی شده بود آمریکا از سفر موثر شهردار تهران به اروپا با وجود تحریم‌ها و فشار حداکثری بر دولت و ملت ایران از عصبانی است. دیدارها و گفتگوها حاکی از اراده اروپایی‌ها برای کار جدی با شهر تهران است

در واکنش به این اتفاق مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران توئیت کرد: درخواست تحریم  شهردار تهران به عنوان مدیری غیردولتی از سوی سفیر آمریکا در آلمان که اساسا در تاریخ بی سابقه است نشانه روشنی از بی قانونی ، سراسیمگی و پریشانی مدعیان منزوی آزادی در دنیاست که منطق ملت ایران و شنیدن صدای آنان را سنگی بر شیشه ی عمر گردن کلفتی های خود می دانند.

شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر نیز در صفحه توئیتر خود اظهار کرد: درخواست تحریم پیروز حناچی، شهردار منتخب مردم تهران از سوی یک مقام آمریکایی مانند تحریم جواد ظریف اقدامی شرم‌آور و خلاف عرف بین‌المللی بوده که ازسوی افکار عمومی نیز محکوم است.

گفتنی است شهر تهران عضو شبکه کلانشهرهای دنیا بوده و میشائیل مولر شهردار برلین که مدیریت این شبکه را برعهده دارد، با دعوت از حناچی برای سفر به کشور آلمان قرار است با وی دیدار و گفت‌وگو کند؛ این امر موجی از اعتراض گروه‌های صهیونیستی آلمان را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 388611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.