جشنواره ملی عکس «سیلِ وحدت» برگزار می‌شود

جشنواره عکس سیل وحدت  با هدف به تصویر کشاندن فرهنگ تعاون بین مردم در فرایند سیلاب ۹۸ و با موضوع ثبت مشارکت اجتماعی در فرایند سیلاب در سه بخش عکس های مردمی، تک عکس و مجموعه عکس را برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، این جشنواره ارتباط مستقیمی با عکاسی انسان‌شناسی (مردم شناسی) در زمینه فرهنگ «تعاون» دارد. شرکت برای عموم در این جشنواره، آزاد است. آثار ارسالی به‌صورت «عکس‌های مردمی»، «تک عکس» و «مجموعه عکس» پذیرفته می‌شوند. 

در بخش عکس‌های مردمی و تک عکس هر عکاس می‌تواند با ارسال پنج عکس در جشنواره شرکت کند.

در بخش عکس‌های مردمی از نظر هیئت داوران؛ مشارکت عکاسان غیرحرفه‌ای و عکاسی با موبایل پذیرفته می‌شود؛ علاقمندان می‌توانند در همه بخش‌ها شرکت کنند. در بخش مجموعه عکس نوشتن «استیتمنت» برای مجموعه الزامی است. عکاس می‌تواند در بخش «مجموعه عکس» حداکثر ۱۰ عکس برای هر مجموعه ارسال کند. عکاس می‌تواند در بخش مجموعه عکس دو مجموعه را ارسال کند.آثار باید در فروردین و اردیبهشت امسال ۱۳۹۸ تولید شده باشند.

تنها تصاویری که در محدوده استان خوزستان گرفته شده باشند در جشنواره پذیرفته می‌شوند. مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده دبیر جشنواره است.

اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی و کراپ در عکس‌ها، در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابل‌ قبول است. از عکس‌های راه‌ یافته به جشنواره، با ذکر نام عکاس، در نشریات اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان استفاده می‌شود. در بخش تک عکس، مکان و زمان عکس‌ها ذکر شود.

شرایط ارسال:

هر اثر باید با حجم حداکثر۵۰۰ کیلوبایت به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.

در صورت راهیابی عکس به نمایشگاه، ارسال عکس با اندازه اصلی ضروری است.

ضروری است هر عکاس، نام، نام خانوادگی، شماره تماس، نشانی محل سکونت، کد ملی، نشانی ایمیل، عنوان عکس، محل و تاریخ عکاسی هر عکس را به طور کامل و مطابق با برگه فراخوان تکمیل و به همراه آثار ارسال کند.

عکاسان همچنین می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل به آدرس: Seyle.vahdat@gmail.com 
همچنین در قالب CD به صورت حضوری به دبیرخانه ارائه دهند. مشخصات و راه‌های تماس با عکاس باید در فایل متنی (WORD) در سی.دی ذکر شده باشد.

ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در جشنواره، به‌منزله اعلام «مالکیت معنوی» عکس است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.

امتیازهای شرکت در جشنواره سیلاب:   

آثار پذیرفته شده به جشنواره در یک گالری‌ در اهواز به نمایش در می‌آیند.

کارگاه آموزشی انسان‌شناسی عکس و عکاسی برای همه شرکت کنندگان در جشنواره بصورت رایگان برگزار می شود و برای عکاسانی که در این کارگاه حضور داشته باشند، گواهی شرکت در کارگاه  صادر می‌شود.

عکس‌ و فیلم‌های برگزیده به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

 برای عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در نمایشگاه صادر می‌شود.

 در صورت چاپ کتابِ آثار، به هر کدام از راه یافتگان به جشنواره یک کتاب اهدا می شود.

گفتنی است که مهرداد اسکویی، مهدی مقیمی‌نژاد، یلدا معیری، جاسم غضبان‌پور و محمد رضا فرطوسی داوری این جشنواره را بر عهده دارند و علاقه مندان تا ۱۵ مهر ماه می توانند آثار خود را ارسال کنند.

کد خبر 388606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.