اروپایی ها هیچ اراده‌ای از خود ندارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اوایل خروج آمریکا از برجام و وعده‌های مداوم اروپایی، مقام معظم رهبری فرمودند هرگز اروپایی ها معاملات با آمریکا را به معامله ناچیز با ایران ترجیح نمی دهند و اروپایی ها جرات ندارند زیر بار آمریکا نباشند.در حقیقت اروپایی ها هیچ اراده ای از خود ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز _جمعه ۱۵ شهریورماه_ در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) اظهار کرد: انسان اگر بی نیازی را حس کند، طغیان می کند و انسان باید اموالی که خداوند در دنیا به او داده را در جهت توسعه آخرت خود هزینه کند.

وی افزود: روی زمین خدا نباید فساد کرد و انسان نباید بخواهد همه را در زیر یوغ خود دربیاورد و به فساد بپردازد. انسان ثروت را با علم و فعالیت خود بدست نیاورده است بلکه خداوند است که به انسان ثروت می بخشد و باید توجه کنیم که همه علوم در نزد خداوند است. باید به گذشتگان و آسیبی که در اثر فراموش کردن یاد و خاطر خداوند دریافت کرده‌اند بنگریم و از آنها درس بگیریم.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه نعمت هایی که خدواند برای انسان در بهشت در نظر گرفته است، قابل قیاس با اموال انسان در دنیا نیست خاطر نشان کرد: باید در این زمینه به قارون و سرنوشت ثروت هنگفت او توجه کنیم. اراده خدا در همه زمینه ها کارساز است و خداوند هر کسی را به اندازه خودش، توان و قدرت و میزان فهمش از زندگی، نعمت و ثروت می دهد و کسی که نفهمد ثروت از کجا آمده و باید با آن چه کند، عذاب دردناکی در دنیای آخرت خواهد داشت.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: اصل شکرگزاری این است که بفهمیم آن چه داریم از سوی خداوند دریافت کرده ایم و باید همواره شکر گزار آن باشیم. در شکر کردن باید به داده های خداوند متعال به صورت کامل توجه کنیم و همواره آنها را به یاد داسته باشیم.

وی با اشاره به فراز هایی از دعای ابوحمزه ثمالی امام سجاد (علیه السلام) اضافه کرد: امام سجاد در دعای ابوحمزه ثمالی می فرماید، خدایا من همان نادانی هستم که تو به من علم دادی و مرا به این جایگاه رسانیدی. نباید فراموش کنیم که خداوند همه قدرت ها و نعمت ها را به انسان عطا کرده است و انسان اگر لحظه ای از هدایت خداوند محروم شود در دنیا و آخرت گمراه و گیج خواهد شد و هیچ کاری از دست هیچ بنده ای ساخته نیست.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه باید به اصل خودمان و قدرت هایمان در زمان تولد توجه کنیم تصریح کرد: باید از خود بپرسیم اکنون این قدرت ها را چه کسی به ما عنایت کرده است؟ آیا کسی جز خداوند عزت و ذلت به انسان می بخشد؟ اگر گمان کنیم که نعمت ها را کسی جز خداوند به ما داده نمی توانیم شکرگزاری کنیم و ایمانمان نسبت به خداوند قوی نخواهد بود. حتی عشقی که در دل مادر نسبت به فرزند وجود دارد از سوی خداوند به او عطا شده است.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: برای اینکه نعمتمان زیاد شود و آخرت و دنیایمان آباد شود باید شکر خداوند را بجای بیاوریم و این شیطان است که برای شکرگزاری نکردن بندگان تمام تلاش و کوشش خود را به کار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عاشورا فصل پناه بردن به اهل بیت و دریافت معرفت از ایشان است افزود: پیمان بستن با اباعبدالله الحسین (ع) در محرم برای حرکت در راه ایشان بسیار سخت است. دوستی با ائمه و امام حسین تنها با گفتن میسر نمی شود، بلکه باید با اهل بیت هماهنگ و منسجم در راه حق حرکت کنیم. یکی از درس های مهم عاشورایی امام حسین در محرم عزت مداری و زیر بار ظلم نرفتن است ولو اینکه مقاومت منتهی به مرگ شود.

خطیب جمعه اصفهان اظهار کرد: مرگ در راه عزت به غیر از حیات و زندگی دائمی نیست و زندگی با ذلت غیر از مرگی که حیات ندارد، نیست. انسان زنده از خود اختیار دارد و انسان ذلیل اختیاری از خود در دنیا ندارد. خیلی از انسان ها در دنیای امروز ادعای حیات می کنند اما مرده اند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: اوایل خروج آمریکا از برجام و وعده های مداوم اروپایی، مقام معظم رهبری فرمودند هرگز اروپایی ها معاملات با آمریکا را به معامله ناچیز با ایران ترجیح نمی دهند و اروپایی ها جرات ندارند زیر بار آمریکا نباشند. در حقیقت اروپایی ها جنازه هستند و هیچ اراده ای از خود ندارند.

وی با اشاره به حملات اخیر عربستان سعودی به مردم یمن و بمباران این کشور، اضافه کرد: آیا سران عربستان سعودی مسلمان هستند؟ جنگ در ماه های حرام، حرام است و این در حالی است که کشتار یمنی ها از سوی اعراب سعودی در این ماه حرام صورت می گیرد.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه افرادی نسبت به دستاوردهای انقلاب سئوال می کنند که انقلاب برای ما چه کرده است، مرده هستند، افزود: بزرگان دین ما در انقلاب عزت آفریدند.

طباطبایی نژاد اظهار کرد: سید حسن نصرالله در جواب پهپاد صهیونیست ها گفت که پاسخ شما را می دهیم و اسرائیل باید آماده دریافت پاسخ محکم و کوبنده حزب الله باشد. دنیای کفر و اعراب سعودی با صهیونیست همراه هستند و از خود اختیاری ندارند و نباید در هنگام جنگ با دشمن از سختی ها باکی داشته باشیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نباید با پیش آمدن کوچک ترین مشکلی به انقلاب اسلامی پشت کنیم خاطر نشان کرد: نباید در دنیای مقاومت امروز کوچک ترین عجزی در برابر دشمن از خود نشان دهیم و عقب نشینی در برابر دشمن جنایتکار ممنوع است. برخی می گویند آخوند ها زندگی ما را سیاه کرده اند، این در حالی است که مومنان زمان پیامبر اکرم از خداوند بابت نافرمانی در برابر پیامبر عذرخواهی می کردند. امام خمینی درس قرآن و پیامبر اکرم را تکرار کرد و ما باید به این درس پایبند باشیم.

کد خبر 388599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.