همایش سه هزار نفری شیرخوارگان‌ حسینی در بادرود
همایش شیرخوارگان حسینی در بادرود

هم زمان با سراسر کشور و در اولین جمعه از ماه محرم، همایش سه هزار نفری شیرخوارگان حسینی در بادرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز صبح امروز (جمعه) در اولین جمعه ماه محرم که به نام حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گذاری شده است، همایش عظیم شیرخوارگان حسینی علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای جهان برگزار شد.

هم زمان با سایر شهرهای ایران اسلامی، سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی بادرود، با حضور بیش از سه هزار نفر از مادران و کودکان بادرودی برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت ایام محرم و شهدای روز عاشوراست که به یاد کودک شیر خوار و شهید شده اباعبدالله(ع) در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهایی که ارادتمندان خاندان عصمت و طهارات در آن حضور دارند، همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.

 در ابتدای این  همایش معنوی حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود گفت: امروز مادران ما به یاد طفل شش‌ماهه آقا امام حسین طفل خود را به این همایش آوردند تا در پاسخ به ندای امام مظلوم با فریادی رسا بگویند این‌ها را در راه حسین تربیت خواهیم کرد.

وی افزود: شهادت طفل شش‌ماهه سند مظلومیت نهضت عاشوراست و امروز هم مجدد به دنیای ظلم و کفر اعلام می‌کنیم که دست از کودک کشی بردارید و کودکان مظلوم فلسطین، یمن و میانمار را مظلومانه نکشید، مگر گناه این‌ها چیست.

همایش شیرخوارگان حسینی بادرود با نمایش نمادین شهادت حضرت علی‌اصغر (باب الحوائج) و نیز مراسم گهواره گردانی همراه بود.

به گزارش ایمنا، این مراسم به صورت هم زمان از ساعت ۹ صبح در شهرهای نطنز، بادرود، خالدآباد و طرق رود و روستاهای ده آباد و اریسمان برگزار شد.

کد خبر 388598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.