خوانسار شهر شور و شوق حسینی به استقبال ماه محرم می‌رود

شهردار خوانسار گفت: شهرداری خوانسار با نصب بنر با مضامین ماه محرم و سیاه پوش کردن میادین به استقبال ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان می‌رود.

محسن اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: ماه محرم جبهه فرهنگی است و زنده نگه داشتن نهضت عاشورا موجب تقویت روح حماسه، ایثار و شهادت و مصداق استکبار ستیزی است، ماه محرم فرصت مناسبی است تا به بسیاری از آداب اسلامی توجه و به آن بها دهیم.

وی گفت: شهرداری خوانسار با نصب بنر با مضامین ماه محرم و سیاه پوش کردن میادین به استقبال ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان می‌رود.

شهردار خوانسار با اشاره به اینکه تمام پرسنل شهرداری در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) برای خدمت رسانی در زمینه‌های مختلف به حالت آماده باش هستند، گفت: لیست کشیک ستاد مدیریت بحران شهرداری تهیه شده است، چهار اکیپ آتش نشانی در چهار نقطه استراتژیک در سطح شهر جهت واکنش سریع در ایام عزاداری استقراردارند.

وی افزود: بازدید از شیرهای هیدرانت سطح شهر جهت آبگیری خودروهای آتش نشانی و هیئت‌های مذهبی سطح شهر جهت بررسی مسائل ایمنی و آتش نشانی و ابلاغ منشور ایمنی به آن‌ها انجام شده است.

اسحاقی، برنامه ریزی جهت شستشوی خیابان‌ها و معابر اصلی دردو نوبت طی شبانه روز و نظافت رودخانه مرکزی شهر و تمام سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر و نظافت محلات و معابر منتهی به هیئت‌های مذهبی از دیگر اقدامات شهرداری خوانسار عنوان کرد.

وی اظهار کرد: محرم امسال مقارن با تعطیلات تابستان است و فزونی و ازدحام جمعیت در دهه نخست ماه محرم را پیش‌بینی می کنیم، بنابراین جمع آوری روزانه بیش از ۵۰ تن زباله را خواهیم داشت و تمهیدات لازم جهت جمع آوری و مدیریت پسماندهای زباله به ویژه درهیئت‌های مذهبی  و آمادگی لازم جهت ارائه خدمات در پارک‌های عسل و سرچشمه صورت گرفته است.

شهردار خوانسار گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی طبق سنت دیرینه در شهرخوانسار انجام می‌شود و شهرداری با همکاری تبلیغات اسلامی و پلیس راهور مجوز برپایی این ایستگاه‌ها را صادر کرده است.

وی، اهتزار پرچم‌ها با مضامین محرم در سطح شهر و نصب بنر با مضامین حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و نماز و بنر تسلیت ایام محرم در ورودی و روی سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر را از برنامه‌های شهرداری به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برشمرد.

اسحاقی افزود: پیام‌های حاوی ایمنی و بهداشتی، فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله در محرم و آموزش‌های شهروندی منتشر شده است.

وی تأکید کرد: بسیج همگانی در حفظ نظافت شهر در ماه محرم، فرهنگ سازی در استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف و تفکیک زباله از مبدا و حفظ محیط زیست و درختان خیابان در ایام محرم توسط مردم و هیئت مذهبی ضروری است.

کد خبر 388569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.