نصب المان‌های عاشورایی در شهر کلیشادوسودرجان

شهردار کلیشادوسودرجان از نصب المان‌های عاشورایی در این شهر خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای ارایه خدمات به هیئات مذهبی فراهم شده است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آماده‌سازی فضای شهر کلیشادوسودرجان  برای ایام محرم و فعالیت هیئات مذهبی، اظهار کرد: از مهم‌ترین رسالت‌های فرهنگی شهرداری‌ها فضاسازی محیطی در ایام و مناسبت‌های مذهبی است. 

وی ادامه داد: امکانات مختلف شهرداری در واحد خدمات شهری، سازمان آتش‌نشانی و زیباسازی و مبلمان شهری برای ایجاد محیط مناسبی جهت فعالیت هیئات مذهبی و عزاداران بسیج شده است. 

شهردارکلیشادوسودرجان از نصب المان‌های محرم در این شهر خبر داد و افزود: مجموعه چیدمان محیطی ماه محرم با استفاده از المان‌های نوری علمدار کربلا و یاحسین در قالب طرحی که با استفاده از فلز و ریسه‌های رنگی عبارت "یاحسین" و علمدار کربلا را نمایش می‌دهد در شهر اجرا شده است.

اخگر تصریح کرد: یکصد عدد از این المان‌ها در میادین و معابر  شهر نصب شده است.

وی با اشاره به نقش آیین‌ها و آداب و رسوم شهروندان در ایجاد هویت فرهنگی شهر، خاطرنشان کرد: برای انتقال مفاهیم عمیق عاشورا و نهضت حسینی، بنرها و تبلیغات محیطی با مفاهیم مرتبط در مناطق مختلف شهر نصب شده است.

شهردارکلیشادوسودرجان تصریح کرد: المان‌های عاشورایی و فضاسازی ایجاد شده در شهر تا پایان ماه‌های محرم و صفر باقی خواهد ماند.

کد خبر 388567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.