شفاف سازی در حوزه مالیاتی باعث ایجاد فرهنگ مالیاتی در جامعه می شود

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: دولت های مختلف بخش عمده ای از هزینه های اداره کشورها را از دریافت مالیات تامین می کند و برهمین اساس شفاف‌سازی در این حوزه می تواند زمینه لازم را برای استقرار فرهنگ مالیاتی در جامعه فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامرادصالحی در نشست با مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان دریافت مالیات را یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت ها دانست و اظهار کرد: امروز فضایی غبار آلودی در خصوص هزینه کرد مالیات های دریافتی از مردم در جامعه وجود دارد و حرکت در مسیر شفاف سازی آن می تواند در حوزه فرهنگسازی پرداخت مالیات تاثیر بسزایی داشته باشد.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان با بیان اینکه که مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات بر مصرف است، تصریح کرد: براساس نظر کارشناسان امر دریافت این نوع مالیات ثمراتی چون جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش هزینه های وصول ، تشخیص دقیق تر مالیات بر درآمد در نتیجه دسترسی به اطلاعات مودیان، کمک به داشتن نظام جامع اطلاعات مالیاتی در کشور و... را به همراه دارد.
وی ادامه داد:مشارکت اقشار مختلف جامعه خصوصا فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات، وابستگی دولت به منابع نفتی و درآمدهای ناپایدار را کاهش داده و زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور می شود به گونه ای می توان در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان ایستاد و جوابی دندان شکن به تحریم های ضالمانه علیه کشور داد.
صالحی با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصادی شهرداری ها باعث می‌شود خدمات بیشتری به شهروندان ارایه کنند،اضافه کرد: انتظار می رود شهرداران 9 گانه شهرستان لنجان در زمینه شفاف سازی هزینه کرد سهم مالیات های دریافتی از امور مالیاتی استان حرکت کرده و با اطلاع رسانی مشخص کنند سهم مالیات دریافت شده در هریک از پروژه های عمرانی شهر چند درصد بوده است.
وی عنوان کرد: این مهم باعث افزایش اعتماد و تشویق مردم در پرداخت مالیات خواهد شد و شهروندان درمی یابند که هر شهری که بیشتر مالیات پرداخت کرده سهم بیشتری در توسعه و آبادانی شهر خود داشته و ثمره آن نیز پویایی اقتصادی، کیفیت بهتر زندگی، دستیابی به منابع مالی پایدار و...بوده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: محدودیت مکان یکی از مشکلات فعلی اداره امور مالیاتی شهرستان لنجان به شمار می آید و در زمان اوج کار این محدودیت مشکلات متعددی را برای پرسنل و مردم به همراه دارد از این رو آمادگی لازم در شهرستان لنجان وجود دارد تا بتوانیم با همکاری اداره کل امور مالیاتی این مشکل را مرتفع ساخته تا خدمات شایسته ای به مردم ارایه شود.
کد خبر 388560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.