۶۰۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در اصفهان شناسایی شد

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان گفت: در یک سال گذشته با اقدامات صورت گرفته، تلاش جهادی امور مالیاتی و با همکاری قوه قضاییه و دستگاه های اطلاعاتی یکی از بزرگترین فرارهای مالیاتی استان به مبلغ شش هزار میلیارد تومان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، بهروز مهدلو در نشست با شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای ۹ گانه این شهرستان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی، ارزش افزوده و... در کل استان اصفهان توزیع شده بود و طی اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۷ این عدد به یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد ۴۰ درصدی را در توزیع عوارض در استان نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در سال جاری برنامه ریزی شده افزایش ۴۰ درصد توزیع عوارض ها را نسبت به سال گذشته در استان اصفهان رقم بزنیم، افزود: در سال ۱۳۹۶ به شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان ۲۸ میلیارد تومان عوارض آلایندگی، ارزش افزوده و ... پرداخته شده بود که در سال ۹۷ این مقدار به ۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و دهیاری های شهرستان نیز ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کردند.

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان با بیان اینکه ۶۵ درصد وصولی های مالیات در شش ماهه دوم انجام می گیرد، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ توزیع عوارض در شهرستان لنجان به ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و طی پنج ماه اخیر نیز جمعا ۳۵ میلیارد تومان به دهیاری ها و شهرداری های شهرستان لنجان عوارض پرداخت شده است.

اصلاح قانون ارزش افزوده در حال نهایی شدن است

وی ادامه داد: مبحث اصلاح قانون ارزش افزوده در حال نهایی شدن است، به گونه ای که براساس شنیده ها قرار است، ارزش افزوده از ابتدا تا انتها برداشته شده و روی حلقه آخر که مصرف کننده است، متمرکز شود.

مهدلو اضافه کرد: براساس تجربیات به دست آمده اگر چنین اتفاقی رخ دهد مطمئنا درآمد شهرداری ها از ارزش افزوده به ۳۰ درصد تقلیل خواهد یافت و این درحالی است که شهرداری ها امروز با چالش جدی در حوزه درآمدی مواجه هستند و قطعا با این وضعیت شهرداری ها با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

وی عنوان کرد: برخی معتقد هستند پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، تولید و فعالان اقتصادی را دچار چالش کرده است اما با قاطعیت و ارائه مستندات می توان گفت این اتفاق به هیچ عنوان رخ نخواهد داد و هر تولیدکننده ای که معتقد است ارزش افزوده به وی تحمیل شده به ما مراجعه کرده تا با ارائه مدرک اثبات کنیم این مهم به هیچ عنوان به هیچ تولید کننده ای تحمیل نشده زیرا مالیات بر ارزش افزوده را مصرف کنندگان و بر اساس مصرف پرداخت می کنند.

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان خاطرنشان کرد: نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که کل بودجه کشور در سال جاری ۴۶۸هزار میلیارد تومان بوده و ۱۶۸ هزار میلیارد تومان آن که حدود ۳۰ درصد از کل بودجه است، از محل مالیات تامین می شود حال ۷۰ درصد کسری بودجه باید از منابعی همچون فروش نفت، چاپ اسکناس و... تامین شود و اگر روزی بتوانیم صد در صد بودجه کشور را از مالیات تامین کنیم در مسیر توسعه همه جانبه گام برداشته ایم.

مهدلو تصریح کرد: طی یک سال گذشته با اقدامات صورت گرفته و تلاش جهادی در امور مالیاتی و با همکاری قوه قضاییه و دستگاه های اطلاعاتی یکی از بزرگترین فرارهای مالیاتی استان را به مبلغ شش هزار میلیارد تومان شناسایی شد که حدود ۲۰۰میلیارد تومان آن تاکنون وصول شده است که بخش عمده این مالیات مربوط به ارزش افزوده بوده که سهمی از ان به شهرداری ها پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از پرونده فرارهای مالیاتی شناسایی شده و این مهم به انان ابلاغ گردیده و با توجه به اهمیت موضوع ۵۰ نفر از نیروهای امور مالیاتی استان اصفهان در حوزه پولشویی مشغول فعالیت هستند تا مابقی افراد نیز شناسایی شوند.

کد خبر 388557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.