نمایش تغییرات اقلیمی در قالب مجسمه‌

دنیل لیبسکند معمار برجسته لهستانی-آمریکایی با الهام از تغییرات آب‌و هوایی از مجسمه‌های خود در باغ باروک کاخ هتلو، واقع در شهر آپلدورن هلند، رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دنیل لیبسکند با الهام از تغییرات آب‌وهوایی چهار اثر هنری شگفت‌انگیز خود را در باغ‌های اطراف کاخ هتلو به نمایش گذاشت و زیبایی بوته‌زارها و گلزارهای این کاخ را دو چندان کرد. باغ‌های جدید که "باغ نگرانی‌های زمینی" نام گرفت در سال ۲۰۱۹ به نمایش عموم مردم گذاشته شد و قرار شد این آثار هنری تا اوسط سال ۲۰۲۱ در کاخ باقی بماند.

دنیل لیبسکند به خاطر طراحی ساختمان‌های آوانگارد در سراسر جهان شهرت دارد؛ ساختمان آونگارد به سازه‌هایی گفته می‌شود که در احداث آن‌ها قوانین خانه‌سازی قراردادی شکسته می‌شود و در نتیجه سازه‌هایی متفاوت با ساختمان‌های معمولی بنا می‌شود. او همچنین بخاطر ارائه طرح پیشنهادی خود برای بازسازی مرکز تجارت جهانی، واقع در نیویورک، در سراسر جهان به شهرت رسید.

"باغ نگرانی‌های زمینی" لیبسکند شامل چهار مجسمه انتزاعی است که بی‌ثباتی بشر در طبیعت را به تصویر می‌کشد. این باغ زیبایی متقارن را با ایده کیهانی زمان، فضا و بهشت پیوند می‌دهد. هر مجسمه از ارتفاعی برابر با حدود سه متر برخوردار است و به شکل تکه‌هایی جدا شده از کره زمین طراحی شده است که این تکه‌ها ترکیبات شیمیایی مختلفی را که منجر به تغییرات اقلیمی می‌شود، در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

تلفیق مجسمه‌های جدید با چشم‌اندازهای خارق‌العاده باغ‌های کاخ هتلو به نوعی کمال انسان در طبیعت را به نمایش می‌گذارد چرا که این باغ‌ها از قرن هفدهم به جا مانده است. با این حال، تکنولوژی و مداخلات بشر باعث ایجاد تغییرات پی‌درپی در سیاره زمین شده است.

کد خبر 388556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.