۳۰ درصد مردم ایران نزدیک خط فقر/ منتشر کننده فیلم عقد دختر ۹ ساله محاکمه می شود

محاکمه منتشر کننده فیلم عقد دختر ۹ ساله، ۳۰ درصد مردم ایران نزدیک به خط فقر، توقیف محموله دارویی قاچاق در اصفهان، گروگانگیری در نیکشهر، انفجار منزل مسکونی در شهرک امید تهران، جذب ۱۸۰۰ هنرآموز در آزمون استخدامی عناوین بسته خبری اجتماعی ۱۴ شهریورماه شهریورماه ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس دادگستری شهرستان بهمئی گفته در پرونده جنجالی عقد دختر ۹ ساله در این شهرستان، داماد و پدر دختر گفته‌اند که فیلم این مراسم عقد توسط "یکی از همسایگان خانواده زوجه که سابقه خصومت با آن‌ها را داشته" در فضای مجازی منتشر شده است.

به گفته این مقام قضایی، شاکی شکایت خود علیه انتشار این فیلم را به دادسرای بهمئی ارائه کرده و این پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد. در همین حال سایت خبرآنلاین در توییتی گزارش کرده اهالی منطقه بهمئی گفته‌اند خانواده دختر و پسر و همچنین شماری از اهالی منطقه از باطل شدن عقد این دختر ۹ ساله با پسر ۲۲ ساله به شدت ناراحتند و گفتند بعد از محرم و صفر دوباره عقد خواهند کرد!

الهام چرخنده: ۸ هزار دختر در ۷ سال چادری شده‌اند

الهام چرخنده سفیر موسسه جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت: هشت هزار دختر از هفت سال گذشته تاکنون با انجام برنامه‌های فرهنگی عفاف و حجاب چادری شده‌اند.

وی در همایش اجتماع بانوان زینبی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، افزود: امروز دشمنان اسلام همانند عصر کربلا هجمه‌های سنگینی به عفاف و حجاب وارد می‌کنند و دختران چادری باید همانند زینب در کربلا به قهرمان عصر خودشان تبدیل شوند.

این سفیر عفاف و حجاب محرم را فرصتی برای تغییر دانست و عنوان کرد: دختران ایران اسلامی باید تلاش کنند تا در زندگی، پرچم حضرت زینب را به اهتزاز درآورده و در ایام محرم مجددا با اباعبدالله بیعت کنند که گرانبهاترین ثروت آن‌ها همین چادر است.

وزیر کار : ۳۰ درصد مردم ایران نزدیک خط فقر هستند

محمد شریعتمداری با اشاره به فعالیت ۹۳ هزار تعاونی در کشور گفت: ۳۰ درصد مردم شهری و روستایی نزدیک به خط فقر قرار دارند.
 
این مقام مسئول افزود: قریب ۳۰ درصد از مردم در جوامع روستایی و شهری نزدیک خطوط فقر زندگی می‌کنند و برای رفع این موضوع نیازمند مشارکت همه مردم هستیم.

وی گفت: اعتبارات دولت برای برخورد با فقر دولت سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان بوده و برای امسال تلاش شده که به ۸۴۰۰ میلیارد تومان برسد ولی سازمان برنامه و بودجه بیان کرده که بیش از ۷۰ درصد این رقم امکان تامین بودجه ندارد.

کشف محموله میلیاردی مکمل دارویی دام در اصفهان

 سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف محموله مکمل دارویی دام به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان مطلع شدند فردی اقدام به دپوی مکمل دارویی دام در یک انبار می کند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از کسب مجوز قضائی در بازرسی از انبار مذکور، ۵۲کیسه مکمل دارویی دام کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، عنوان کرد: ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال برآورد شده که پس از طی مراحل قانونی به اداره اموال تملیکی استان تحویل شد.

جذب ۱۸۰۰ هنرآموز از طریق آزمون استخدامی

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۸۰۰ هنرآموز جدید از طریق آزمون استخدامی جذب کرده ایم.

مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش، درباره تأمین نیروی انسانی با اشاره به جذب ۱۸۰۰ هنرآموز جدید از طریق آزمون استخدامی، گفت: این تعداد جذب پیش‌بینی‌های اولیه است که ممکن است افزایش هم داشته باشد البته کمبود نیرو را از طریق افزایش ساعت نیروهای موظفی و حق‌التدریس تأمین کردیم.

انفجار منزل مسکونی در شهرک امیدِ تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار یک واحد مسکونی در شهرک امید تهران خبرداد.
سید جلال ملکی  در این باره اظهار کرد: ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه بامداد امروز شهروندان طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند.

وی با بیان اینکه محل حادثه طبقه پنجم یکی از ساختمان‌های بلند مرتبه در این شهرک مسکونی بود که ۱۳۰ متر وسعت داشت، گفت: آتش نشانان با حضور در محل بلافاصله عملیات اطفاء حریق را همزمان با جستجو برای محبوس شدگان احتمالی آغاز کردند. طی این جستجوها یک خانم که بیش از ۶۰ سال سن داشت و دچار مصدومیت شده بود، پیدا شد و توسط عوامل مربوطه به مراکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان در ادامه عملیات از گسترش آتش سوزی جلوگیری کردند و پس از مدتی حریق اطفاء شد.
به گفته وی، گمانه زنی‌های اولیه در خصوص علت این انفجار نشت گاز شهری و ایجاد شعله و جرقه است؛ اما علت دقیق‌تر از سوی کارشناسان ایمنی بررسی و اعلام خواهد شد.

نحوه تقسیم مستمری تامین اجتماعی میان بازماندگان

محمد حسن زدا قائم مقام سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه تقسیم مستمری تامین اجتماعی میان بازماندگان بیمه شده متوفی اظهار کرد: قانونگذار برای هر یک از بازماندگان سهام تعیین کرده است. بر این اساس همسر فرد بازنشسته‌ای که فوت می‌کند ۵۰ سهم و هر کدام از بازماندگان فارغ از اینکه آن فرزند دختر و یا پسر باشد ۲۵ سهم در مستمری خواهند داشت.
 
زدا افزود: فرض کنید بازنشسته‌ای ۲ میلیون تومان حقوق داشته و صاحب یک همسر و یک دختر بوده است. این دو میلیون تومان به ۷۵ سهم تبدیل می‌شود که ۵۰ سهم متعلق به همسر و ۲۵ سهم متعلق به فرزند است و اگر تعداد فرزندان بیشتر شود به همین ترتیب تقسیم می‌شود.

۳ گروگان از چنگال آدم ربایان آزاد شدند

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان "نیکشهر" ۳ گروگان از چنگال آدم ربایان آزاد شدند.

 گروگانگیران که با مسئول یکی از کمپ های ترک اعتیاد آن شهرستان اختلاف قبلی داشتند به بهانه انتقال یک معتاد برای درمان، با این کمپ تماس گرفته و ۴ نفر از نیروهای این مرکز ترک اعتیاد برای انتقال فرد معتاد در نیمه شب دهم شهریورماه جاری با یک دستگاه پراید به روستای هیتک اعزام می شوند.
پس از رسیدن نیروهای مرکز ترک اعتیاد به محل، گروگانگیران ۳ نفر از سرنشینان پراید را که از خودرو پیاده شده بودند به گروگان گرفتند و راننده پراید علیرغم تیراندازی آدم ربایان موفق به فرار شد.

در ادامه گروگانگیران مسلح این ۳ نفر را با یک دستگاه پژوپارس و یک دستگاه پژو ۴۰۵ به کوه های اطراف روستای هیتک منتقل کردند.

مأموران پلیس بلافاصله طرح مهار را اجرا و با استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی ۳ نفر از آدم ربایان را شناسایی و در عملیاتی ضربتی به صورت جداگانه در مخفیگاه‌هایشان دستگیر کردند.

سردار طاهری بیان کرد: آدم ربایان که از شناسایی خود و دستگیری ۳ نفر از همدستانشان مطلع شده بودند عرصه را بر خود تنگ دیده و گروگان ها را صبح روز یازدهم شهریورماه جاری صحیح و سالم رها کرده و متواری شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان این پرونده ادامه دارد

کد خبر 388542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.