معافیت مالیاتی حامیان کشتی در دستور کار وزارت ورزش

رییس سازمان لیگ کشتی با سرپرست مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ کشتی، در راستای بحث حمایت از حامیان ورزش اول کشور که با سرمایه گذاری و تیمداری در کشتی باعث رشد و اعتلای این رشته می‌شوند،عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ کشتی با عباس نظریان سرپرست مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان و علیرضا کلانتری معاون این مرکز جلسه‌ای را برگزار کرد. 

در این جلسه رییس سازمان لیگ کشتی دغدغه سرمایه گذاران و باشگاههای حاضر در لیگ برتر کشتی را به اطلاع نظریان رساند و گفت: قانون فعلی مربوط به معافیت مالیاتی برای حامیان مالی ورزش به ویژه حامیان کشتی به عنوان ورزش اول کشور انگیزه چندانی ایجاد نمی کند. درخواست حامیان مالی است که هزینه های صورت گرفته در ورزش توسط آن ها به عنوان هزینه مالیاتی آن ها تلقی شود و بدین ترتیب در راستای معافیت مالیاتی باشگاههای حاضر در کشتی کشور گام برداریم. اگر واقعا می گوییم کشتی ورزش اول و ملی است، انتظار داریم قانونی که برای این رشته در نظر گرفته می شود تا حامیان مالی راغب به سرمایه گذاری شوند، متفاوت باشد. 

بعد از طرح صورت مساله توسط نصیرزاده، قرار بر این شد فدراسیون کشتی ۲ پروتکل را برای ایجاد یک طرح جدید و اصلاح قانون ارائه کرده و حامیان مالی حاضر در رشته کشتی که اقدام به تیمداری می کنند را به این مرکز معرفی کند. 

همچنین مقرر شد نظریان هم در جلسه با حضور وزیر ورزش و مدیرکل امور باشگاه‌ها این درخواست را بررسی کند. 

در حال حاضر حامیان مالی فقط درصورت سرمایه گذاری در ورزش همگانی و با تایید وزیر از مالیات معاف می شوند، اما سازمان لیگ کشتی در تلاش است تا شرایطی را فراهم کند که با استفاده از پتانسیل‌های قانونی هزینه‌ای که حامیان مالی در کشتی انجام می‌دهند، شامل پرداخت مالیات نشود. 

کد خبر 388534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.