کاهش قیمت موز در بازار میوه و تره بار اصفهان

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اصفهان گفت: قیمت هر کیلوگرم موز خارجی ممتاز در روز های اخیر از ۱۴ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان و امروز هر کیلوگرم از آن با قیمت ۱۱ هزار تومان در میدان میوه و تره بار به فروش رسیده است.

علی مهره کش اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش قیمت اخیر موز در بازار، اظهار کرد: قیمت موز در بازار میوه و تره بار به صورت موضعی افزایش یافت. موز به عنوان یکی از شاخص ترین میوه های وارداتی به کشور، پس از ورود به ایران فرآوری های مختلفی را تجربه می کند و سپس برای عرضه در بازار و استفاده مردم آماده می شود.

وی افزود: موز های وارداتی سبز رنگ حداقل یک هفته برای فرآوری و زرد شدن زمان نیاز دارند و به همین دلیل واردات موز به کشور به معنای توزیع این میوه در سطح بازار نیست و حداقل یک هفته پس از تخلیه در بنادر این میوه به بازار وارد می شود.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اصفهان با اشاره به گستردگی تعطیلات عید قربان در کشور های همسایه ایران، خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ درصد موز های خارجی موجود در بازار ایران، از "مرسین" کشور ترکیه تامین می شود و تعطیلی یک هفته ای این مراکز تولید و بسته بندی در ایام عید قربان موجب توقف روند ورود موز به بازار کشور شد.

مهره کش اصفهانی اضافه کرد: توقف روند واردات موز در ایام عید قربان به ایران موجب کاهش میزان موجودی بازار در هفته گذشته و همین امر باعث افزایش قیمت تصاعدی موز در بازار شد. همزمان شدن کمبود موز در بازار با ایام عید غدیر و افزایش میزان تقاضا برای خرید موز نیز موجب تشدید روند افزایشی قیمت این میوه در بازار شد.

وی ادامه داد: شرایط بازار را به سمتی برد که افزایش قیمت موز به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسید و هر کیلوگرم از آن در کلانشهرهای کشور با قیمتی بیش از هر کیلو ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. با توجه به توازن عرضه و تقاضا در بازار میوه اصفهان قیمت این محصول در مغازه های میوه فروشی استان افزایش چشمگیری نداشت و بیشترین قیمت در مغازه ها هر کیلوگرم، ۱۴ هزار تومان ثبت شد.

کد خبر 388523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.