بوستان هزار هکتاری قم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار قم از بهره‌برداری بوستان یک هزار هکتاری شهر قم تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: خدمات مناسبی در این بوستان از جمله باغ پرندگان، تله‌سیژ، تله‌کابین و باغ گیاه‌شناسی پیش‌بینی‌ شده است.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت توسعه شهر هوشمند، اظهار کرد: زیرساخت‌های شهر الکترونیک در قم با قدرت در دست اقدام است و هم‌اکنون ۹۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر گسترده شده است.

وی با بیان اینکه تمام نرم‌افزارهای شهرداری جمع‌بندی و یکپارچه‌ شده است، تصریح کرد: در سال ۹۷، هفده خدمت و در سال ۹۸ تعداد خدمات الکترونیکی ۲۱ خدمت در نظر گرفته‌ شده است ولی شهر الکترونیک شهروند الکترونیک می‌خواهد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه متأسفانه استقبال مناسبی از خدمات الکترونیکی شهرداری تاکنون نشده است، عنوان کرد: شهرداری منطقه پنج به عنوان آزمایشی در این زمینه در نظر گرفته‌ شده است که مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفته و هنوز مردم به‌صورت سنتی به دنبال دریافت خدمات هستند.

وی توسعه شهر الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی را دو هدف عمده در شهر هوشمند برشمرد و افزود: سامانه‌های زیادی از جمله میز خدمت الکترونیک، پرتال خدمات، شبکه الکترونیک خدمات، سامانه شفافیت و غیره در این زمینه پیش‌بینی‌ شده است ولی زیاد مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه شهر هوشمند قم نهایی شده باشد، تصریح کرد: یکی از خدمات در این زمینه کارت شهروندی قم کارت است که از اول مهرماه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات مختلفی شامل کیف پول، هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و برخی عوارض‌ها توسط قم کارت قابلیت پرداخت دارد، یادآور شد: قم بعد از تهران، اصفهان و مشهد چهارمین کلانشهر کشور است که کارت شهروندی در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

شهردار قم سرانه فضای سبز شهر قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هم‌اکنون سرانه فضای سبز شهر قم ۲۰ متر به‌ازای هر شهروند است که باید این سرانه تا سال ۱۴۰۰ به ۲۷ متر برسد.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون ۳۵۶ بوستان در سطح شهر قم وجود دارد، گفت: برای رسیدن سرانه فضای سبز هر شهروند به ۲۷ متر باید سالانه ۲۵۰ هکتار فضای سبز افزوده شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها این مهم در دست اقدام است.

سقائیان‌نژاد احداث بوستان یک هزار هکتاری را از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم دانست و افزود: خدمات مناسبی در این بوستان از جمله باغ پرندگان، تله‌سیژ، تله‌کابین، باغ گیاه‌شناسی و غیره پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وی کاشت گیاهان مثمر در شهر قم را یکی از اقدامات برای کاهش مصرف آب فضای سبز عنوان کرد و ادامه داد: در قسمت‌هایی که جمعیت کمتری وجود دارد از گیاهان مثمر استفاده می‌شود و کاشت چمن‌های کم آب بر در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 388491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.