صنعت گردشگری اصلی‌ترین ظرفیت تحقق رشد اقتصادی ایران است

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران معتقد است: در شرایط فعلی، صنعت گردشگری، اصلی‌ترین ظرفیت کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی است و ازاین‌رو باید نگاه به صنعت گردشگری در همه جوانب تغییر کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، کیوان کاشفی با بیان اینکه امروز گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی به ظرفیت اصلی کشور برای رشد اقتصادی تبدیل شده است، اظهار کرد: ۳۰ سال در سایر حوزه‌ها در کشور کار کردیم و امروز زمان آن رسیده که بر این بخش‌ها تمرکز کنیم.

وی افزود: اکنون گردشگری جای خود را در سبد همه خانوارها با هر میزان درآمد باز کرده و از سوی دیگر کشور میزبان حضور گردشگران زیادی از سراسر جهان است و اقبال خوبی از سوی برخی کشورها مانند عمان، سوریه، عراق و ... برای حضور در ایران وجود دارد.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه برخی از استان‌های کشور مانند اصفهان، مشهد و استان‌های شمالی به مقاصد اصلی این گردشگران تبدیل شده‌اند، تأکید کرد: برخی از استان‌ها از دیرباز حلقه اول گردشگری کشور بودند که تعداد آنها در حال اضافه شدن است و استان‌هایی مانند همدان و سیستان و بلوچستان نیز با سرعت قابل‌توجهی در حال پیوستن به این غافله هستند.

به عقیده کاشفی، کرمانشاه نیز باید وارد این حلقه شود تا از مزایای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان بی‌بهره نمانیم.

او با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی برای استقبال از گردشگران دارد، توریسم درمانی را یکی از مهم‌ترین این مزیت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز در ایران و از جمله استان کرمانشاه خدمات سلامت با قیمت مناسب و کیفیت عالی در اختیار گردشگران است اما باید زیرساخت‌های جانبی این موضوع مانند حمل‌ونقل هوایی و ... نیز در استان فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران از ظرفیت گردشگری روستایی استان هم یاد کرد و ادامه داد: فرهنگ روستاها، پوشش آنها و ... همگی می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

کاشفی با اشاره به اینکه دیدن مواردی مانند آب و سنگ و ... دیگر به‌تنهایی برای گردشگران جذاب نیست، یادآور شد: باید به دنبال نماد و برند سازی برای گردشگران باشیم.

کد خبر 388482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.