رکود اقتصادی از دلایل شکل‌گیری "پویش پیشتازی" است

یک فعال اقتصادی رکود در اقتصاد و تولید را از دلایل شکل‌گیری پویش پیشتازی دانست و گفت: افزایش یادگیری و ارتقای مهارت‌های داوطلبان برای ورود به بازار کار و به تبع افزایش بهره‌وری و رونق تولید از اهداف متعالی فعالیت‌های داوطلبانه در دنیاست.

به گزارش ایمنا، برومند در نشست تخصصی "پویش پیشتازی" این پویش را حلقه اتصال صاحبان صنایع، فارغ‌التحصیلان و افراد جویای کار عنوان و اظهار کرد: در حقیقت امنیت شهر را صاحبان صنایع می‌توانند تامین کنند زیرا اگر کار و اشتغال باشد، اعتیاد، فساد و دزدی وجود ندارد.

وی افزود: مسئله اشتغال در جامعه، نیروی کار متخصص و متعهد در صنایع، رکود در اقتصاد و تولید و ظرفیت فعالیت‌های داوطلبانه در کشور از دلایل شکل‌گیری پویش پیشتازی بوده است.

مدیرعامل گروه مشاوران مدیریت خرم تصریح کرد: ایده‌پردازان و مجریان پویش پیشتازی، داوطلبانی هستند که تلاش می‌کنند با برگزاری جلسات هم‌اندیشی متعدد، فضای هم‌فکری پیرامون فعالیت‌های داوطلبانه و تاثیر آن بر جامعه را در میان مراکز دولتی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌ها برقرار کنند.

برومند خاطرنشان کرد: شناسایی و سنجش توانمندی‌های بالقوه داوطلبان، پرورش و ارتقای توانمندی‌های شناسایی شده آنها، نظارت و اجرای طرح رشد، توسعه و توانمندسازی داوطلبان به صورت کاربردی، تخصصی و حضوری، ایجاد ارتباط موثر و تسهیل فرآیند شبکه‌سازی میان داوطلبان و شرکت‌ها، سازمان‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف این پویش است.

وی اظهار کرد: به کارگیری نیروی کاری داوطلبانه به صورت رایگان، امکان انتخاب نیروهای متناسب پس از گذراندن دوره فعالیت داوطلبانه برای ادامه همکاری در صورت تمایل سازمان و انجام وظیفه مسئولیت اجتماعی در راستای اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی از مزایای پویش پیشتازی برای صنایع و خدمات است.

مدیرعامل گروه مشاوران مدیریت خرم تصریح کرد: اگر بخواهیم اصفهان شهری شاد، کارآفرین، امن و سرآمد شهرهای صنعتی کشور باشد، باید روحیه کار داوطلبانه را در جامعه ترویج دهیم.

وی گفت: فعالیت داوطلبانه به طور عمده یک فعالیت نوع دوستانه است که فرد یا گروهی خدمات خود را بدون سود مالی یا اجتماعی به نفع شخص، گروه یا سازمانی ارائه می‌دهد؛ اینگونه فعالیت‌ها به فعالیت‌های موسوم به پیشرفت مهارت نیز مشهور است.

برومند با بیان اینکه فعالیت‌های داوطلبانه در ایران به طور عمده به جمع‌آوری کمک‌های مالی، فعالیت موسسات خیریه و گروه‌های امدادی با عنوان نیروهای مردمی محدود می‌شود، افزود: این در حالی است که از اهداف متعالی فعالیت‌های داوطلبانه در دنیا، افزایش یادگیری و ارتقای مهارت‌های داوطلبان برای ورود به بازار کار و به تبع افزایش بهره‌وری و رونق تولید است.

مدیرعامل گروه مشاوران مدیریت خرم تصریح کرد: بر اساس آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۶ جمعیت نیروی کار داوطلبانه تمام وقت در دنیا، از تعداد نیروی کار بیش از نیمی از ۱۰ کشور پرجمعیت دنیا بیشتر است؛ از سویی مجموع جمعیت داوطلبانه در کشورهای آسیایی بیش از سایر مناطق است.

به گزارش ایمنا، نشست تخصصی پویش پیشتازی از سوی خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، با هدف ترویج کار داوطلبانه در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی برگزار شد.

کد خبر 388473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.