عضویت ۵۰ درصد مردم لنجان در تعاونی‌ها/ تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان در این شهرستان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان گفت: ۵۰ درصد از مردم شهرستان لنجان عضو تعاونی‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی کریمی در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه منطقی ترین و اصولی ترین روش برای رساندن جامعه به عدالت اجتماعی توسعه تعاونی ها است، اظهار کرد: قانون اساسی کشور به مسئله تعاون به عنوان یکی از بخش های اصلی کشور توجه ویژه داشته زیرا برای کاهش فاصله طبقاتی و بهبود ضریب جینی به این شیوه حقوقی که در دنیا جواب داده نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه باید به سهم ۲۵ درصدی برسیم، افزود: جایگاه تعاون در قانون اساسی بر اساس اصل چهل و سوم تبیین شده و براساس اصل ۴۴ اقتصاد کشور برپایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه ریزی منظم و صریح استوار است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان تصریح کرد: بخش تعاون یکی از بخش های مهم و اساسی کشور است زیرا مردمی ترین نوع اقتصاد به شمار می آید و اهدافی همچون استقرار عدالت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت انسان بر سرمایه را دنبال می کند.

وی ادامه داد: تشکیل تعاونی و حرکات در این مسیر باعث جلوگیری از تمرکز ثروت در دست افراد خاص، ایجاد اشتغال مولد و همچنین جلوگیری از کارفرمایی دولت به صورت مطلق در مباحث اقتصادی می شود.

کریمی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم شهرستان لنجان عضو تعاونی های شهرستان هستند، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تلاش های بسیاری در حوزه تعاون انجام گرفته و خوشبختانه در شهرستان لنجان ۳۱۱ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که از این تعداد ۹۶ شرکت تعاونی فعال وجود دارد و عمده آنها تعاونی سهام عدالت است.

وی عنوان کرد: اعضای شرکت تعاونی های شهرستان لنجان بیش از ۱۷۵ هزار نفر بوده که سرمایه گذاری های انجام شده توسط تعاونی ها و اعضای زیرمجموعه این شرکت های تعاونی بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال است و سبب ایجاد اشتغال چهار هزار و ۳۰۰ نفر شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان خاطر نشان کرد: تعاونی های مسکن مهر شهرستان لنجان بعد از شهرستان اصفهان بیشترین تعداد پروژه ساخت مسکن مهر را در استان اصفهان دارند و چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در قالب این تعاونی ها ساخته شده که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در تلاش هستیم در پایان سال ۹۸ پرونده مسکن مهر را ببندیم.

وی یاداور شد: ایجاد تعاونی های توسعه و عمران در شهرستان ها یکی از سیاست هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت توسعه بخش تعاون دنبال می کند و این مهم جزو برنامه های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان در سال جاری است و امیدواریم با هم افزایی و مشارکت همه مسئولان بتوانیم در این مسیر گام برداریم زیرا این تعاونی ها در جهت شکوفایی اقتصاد شهرستان بسیار نقش آفرین هستند.

کریمی متذکر شد: یکی دیگر از سیاست هایی که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان به دنبال تحقق آن بوده تشکیل تعاونی های دانش بنیان است که با توجه به تحریم ها استفاده از ظرفیت بالقوه جوانان، دانشجویان و نخبگان می تواند در این مسیر و عبور از مشکلات اقتصادی تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان از حمایت ویژه تعاونی های گردشگری در شهرستان لنجان خبر داد و گفت: شهرستان لنجان با دارا بودن شهرها و روستاهای متعدد ظرفیت بالایی در زمینه بومگردی دارند از این رو سهم ویژه ای برای تعاونی هایی که قصد فعالیت در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارند، اختصاص یافته است، در وام های روستایی نیز اولویت بحث گردشگری است.

کد خبر 388471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.