پیمانکاران ناکارآمد، اعتبارات را ازبین برده‌اند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به کارگیری پیمانکاران ناکارآمد در شهرداری بارها سبب بروز مشکلات و از بین رفتن زمان و اعتبارات شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم صبوری در مراسم تکریم و معارفه مدیران شهرداری شیراز گفت: همانگونه که خداوند بزرگترین معجزه را در طبیعت، تغییر فصول قرار داده است هر سازمانی نیز برای شکوفایی، پویایی و پیشرفت نیاز به تغییر دارد، تغییرات لازمه‌ ادامه‌ مسیر با کیفیت نهاد خدمتگزاری همچون شهرداری است. 

وی با بیان اینکه شورا از گذشته تاکنون در عزل و نصب مدیران شهرداری هیچ دخل و تصرفی ندارد افزود: شهرداری باید زیرنظر شهردار مدیریت شود، شورا به عنوان ناظر اختیار انتصابات را به شهردار داده است و مسئولیت این اقدام را از شهردار مطالبه می‌کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: سرعت و کیفیت اجرای پروژه های عمرانی شهرداری از مطالبات جدی شورا است زیرا اگر اجرای پروژه مدت زمان زیادی به طول انجامد حلاوت آن دیگر بی معنی است.

وی انضباط مالی را عنصر مورد توجه شورا و شهرداری دانست و تصریح کرد: نباید در راستای انضباط مالی و کاهش هزینه اجرای پروژه‌ها به سراغ پیمانکاران ناکارآمد رفت زیرا این اقدام خود، هزینه‌ مضاعف است؛ به کارگیری چنین پیمانکارانی بارها در شهرداری سبب بروز مشکلات و از بین رفتن زمان و اعتبارات شده است.

صبوری با تاکید بر لزوم شفافیت، سرعت و کیفیت در انجام پروژه‌های شهری خاطرنشان کرد: با توجه به محوریت شورای پنجم بر اجرای پروژه‌های انسان محور، این پروژه‌های شهرداری باید توسط پیمانکاران متخصص و توانمند انجام شوند.

همچنین سعید نظری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: ساماندهی بافت فرسوده شیراز به پایان راه خود رسیده است امیدواریم شهرداران مناطق با همکاری دفاتر تسهیلگری بافت فرسوده که توسط شورای شهر راه‌اندازی شده بتوانند شهر شیراز را از بافت فرسوده نجات دهند.

وی همچنین ضرورت توجه به حل گره‌های ترافیکی در مناطق شهرداری را یادآور شد و افزود: این قدری که گره ترافیکی ناشی از پل کابلی ولی عصر در بلوار پیرنیا کام مردم را تلخ کرده، ساخت آن شیرین نکرده است بنابراین باید چالش ترافیکی محور پیرنیا در دستور ساماندهی قرار گیرد.

کد خبر 388454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.