تشدید ممنوعیت ورود خودروها به بافت تاریخی گوگد

شهردار گوگد گفت: ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به بافت تاریخی و هسته مرکزی شهر با جدیت بیشتری اعمال می‌شود.

حسین علی‌محمدی درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ازشهرستان گلپایگان، اظهار کرد: روز گذشته به دلیل سهل‌انگاری یک راننده اتوبوس در هنگام ورود به بلوار ارگ تاریخی گوگد با جداول ورودی برخورد و به بدنه و مسافران آن و بخشی از محیط اطراف آسیب وارد شد که نارضایتی شهروندان از اجرای طرح ترافیکی  شهرداری در محل ارگ را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: طراحی و اجرای ورودی این میدان و بلوار منتهی به آن، توسط کمیسیون عمران شهرداری و با تائیدیه مسئولان و کارشناسان شورای ترافیک استان به منظور تردد خودروهای سبک بوده و ورود اتوبوس از این محل به سمت ارگ ممنوع است.

شهردار گوگد با بیان اینکه وسائل نقلیه سنگین باید از میدان ۱۴ معصوم که سمت بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی است برای رفتن به سمت ارگ تاریخی گوگد تردد کنند، خاطرنشان کرد: ورود کامیون و اتوبوس به داخل شهر ممنوع است و این راننده اتوبوس این موارد راعایت نکرده است.

علی‌محمدی اضافه کرد: مسیر منتهی به ارگ گوگد برای پیاده‌روی و عبور وسایل نقلیه سبک طراحی شده و ورود وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس تنها تا ابتدی بلوار نزدیک این محل مجاز است.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح در سال‌های اخیر، حادثه برخورد اتوبوس با جدول مشاهده نشده و در حادثه روز گذشته بر اساس شواهد موجود سهل‌انگاری راننده مشکل ایجاد کرده است.

شهردار گوگد گفت: حاشیه ورودی این بلوار به منظور عبور وسایل نقلیه سبک طراحی و اجرا شده و نیاز به آزادسازی اطراف دارد، هدف اجرای این طرح این بود که برای رونق اقتصاد کسبه و معرفی بیشتر شهر گردشگران مسیر تا ارگ را پیاده طی کنند و اگر اتوبوس حامل گردشگران قصد رفتن تا جلوی در ارگ را دارد باید از مسیر میدان ۱۴ معصوم به سمت ارگ تردد کند.

کد خبر 388452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.