پای سخن معتمدان منطقه ۱۵ اصفهان

شهردار اصفهان گفت: هیچ کس در شهرداری حق ندارد با خشونت با مردم سخن بگوید زیرا این موضوع نقض حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه چهارشنبه- ۱۳ شهریور ماه ۹۸ - در دیدار با معتمدان منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: خوشحالم که منطقه ۱۵ توانسته انسجام خود را حفظ کند و علی‌رغم الحاق به شهر اصفهان، هنوز این امکان را دارد که معتمدان آن گردهم آمده و برای مردم و توسعه منطقه چاره اندیشی کنند.

وی افزود: از معتمدان منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تشکر می‌کنم که با نقدها، گفتگوها و پیگیری‌های خود برای عمران و آبادانی شهر، مسئولان را وادار می کنند که در انجام امور دقت بیشتری داشته باشند و به وعده‌های داده شده، عمل کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه منطقه ۱۵ از چند سال گذشته به اصفهان الحاق شده و قطعاً مردم آن می خواستند پس از الحاق از امکانات و پتانسیل‌های این شهر نیز بهره مند شوند، تصریح کرد: سال‌ها آرزو داشتید مسیر رینگ حفاظتی شهر اصفهان آزادسازی شود تا از امکانات آن بهره مند شوید، خوشبختانه این طرح به عنوان یک طرح ملی کلید خورده و نه تنها برای خوراسگان، آبادی به همراه دارد، بلکه ترانزیتی که از بندرعباس انجام و به نقاط مختلف کشور منتهی می شود، از این پروژه بهره خواهد برد.

وی تأکید کرد: احداث پروژه رینگ چهارم برای کرمانی‌ها، زاهدانی‌ها و بندرعباسی ها نیز مزایای زیادی دارد، در منطقه خوراسگان نیز فشارهای ترافیکی را کاهش می‌دهد.

جسارت اجرای رینگ چهارم اصفهان وجود نداشت

نوروزی با بیان اینکه اگر رینگ چهارم اجرا نمی شد مردم متضرر می‌شدند، افزود:صورتجلسات این اقدام زمانی که خوراسگان مستقل بود، نوشته شده و قرار بوده یک سوم آن را شهرداری، یک سوم را خوراسگان و یک سوم دیگر را وزارت راه و ترابری وقت انجام دهد، اما به روایتی جسارت اجرای این پروژه سنگین وجود نداشته است.

وی با اشاره به فرایند سخت آزادسازی زمین های در مسیر پروژه رینگ چهارم گفت: آزادسازی یک وجب از مسیر بدان معناست که زمین را از مردم بگیریم و تبدیل به سرمایه ای برای همه کنیم، البته این اقدام با زور انجام نخواهد شد، بلکه باید ابتدا توافق و سپس خرید زمین انجام شود.

شهردار اصفهان تأکید کرد: شهرداری اصفهان در آن زمان این جسارت را به خرج نداد که به اجرای رینگ چهارم ورود پیدا کند، زیرا هزینه‌های هنگفتی نیاز داشت، اما این پروژه ملی، استانی، منطقه‌ای، شهری و مربوط به روستاهای اطراف خوراسگان در این دوره کلید خورد.

نوروزی با بیان اینکه پروژه مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در مدت زمان تعیین شده ۱۸ ماهه به سرانجام خواهد رسید، افزود: این پل دارای شاخصه‌هایی همچون منفی هفت و مثبت ۱۴ و یک هزار و ۵۰۰ در دو هزار مترمربع است که پس از احداث تحول بزرگی در بخش شرقی شهر ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مسیر حدود هفت کیلومتری حدفاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی باید آزادسازی شود از این رو پیشنهاد شده کمیته مردمی تشکیل و فرایند آزادسازی با سرعت انجام شود.

برای منافع مردم از ابزار قانونی استفاده می‌کنیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر از طریق مذاکره توافق انجام نشود شهرداری از طریق کمیسیون ماده هشت و ۹ ورود پیدا کرده و برای منافع مردمی از ابزارهای قانونی استفاده می کند، گفت: اعتقاد داریم باید حق مردم را پرداخت کرد و حقوق شهروندی نباید تضییع شود.

وی اظهار کرد: حمایت از منفعت عمومی به معنای قربانی کردن منفعت خصوصی نیست، بلکه در راستای احقاق حق خصوصی می توان منفعت عمومی را محقق کرد.

نوروزی با بیان اینکه بودجه سال جاری منطقه ۱۵ شهردار اصفهان ۸۰ میلیارد تومان است، اما ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی پنج برابر بودجه در این منطقه هزینه خواهد شد، گفت: نورافکن هایی در شرق اصفهان در حال روشن شدن است که پرتو آن همه جای شهر را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه در میادین میوه و تره بار اصفهان سوله هایی در حال ساخت است که دیدن آن ها را به مردم توصیه می‌کنم، گفت: همچنین پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان در حال احداث است درحالی که قرار بود این پروژه ۲۰ سال پیش ساخته شود، اما شهرداری اصفهان در این دوره با تدابیر و تلاش شبانه روزی توانسته فاز یک این پروژه بزرگ را در مجاورت خوارسگان به نتیجه برساند.

تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سالن اجلاس

شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای نیز در حال احداث است، پروژه‌ای که همه در شهر از اجرای آن مأیوس شده بودند خوشبختانه امروز روند پیشرفت آن قابل توجه بوده و قرار است ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای آن هزینه کنیم تا به سرانجام رسد.

وی تأکید کرد: وزیر امور خارجه کشور در بازدید از این پروژه دستور داد که افتتاح مرکز همایش‌ها همزمان با یک اجلاس بین المللی صورت گیرد و قطعا اگر این اتفاق بیفتد رویداد بزرگی است که شعاع منافع آن ایران را فرا می گیرد.

نوروزی با بیان اینکه معنایی ندارد همه امکانات در تهران متمرکز شود، اظهارکرد: اصفهان محل خوبی برای برگزاری اجلاس‌های بین المللی است و با تکمیل و بهره برداری از پروژه مرکز همایش ها این ظرفیت مهم فراهم خواهد شد.

وی افزود: اجرای پروژه‌های بزرگ نیاز به حمایتهایی دارد که بسیاری از آن ها از طریق استانداری باید صورت گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز فرصتی برای آبادانی شهر فراهم شده است، تصریح کرد: معاون عمرانی استاندار اصفهان حمایت‌های خوبی در اجرای پروژه‌های شهری از شهرداری اصفهان داشته است و در خلق رویدادهای جدید منفعت زیادی را نصیب شهروندان کرده است.

وی افزود: وقتی می گوییم آبادانی به شرق می آید، انحصار به خوراسگان ندارد، بلکه معتقدیم هرچه چهارباغ آبادتر باشد این منطقه نیز سود می کند و البته هرچه دروازه‌های ورودی شرق آبادتر شود همه شهر منتفع خواهد شد.

به دنبال حل مسائل هستیم

نوروزی با بیان اینکه به دنبال حل مسائل خوراسگان هستیم و برای آن باید نسخه خاص این منطقه را پیچید، افزود: خوشبختانه مردم و معتمدان منطقه ۱۵ افرادی مطالبه‌گر و پیگیر هستند.

شهردار اصفهان با اشاره به بودجه سه هزار میلیاردتومانی سال گذشته شهرداری اصفهان اظهار کرد: سال گذشته علی رغم شرایط سخت اقتصادی حدود ۹۰ درصد بودجه جذب شد و شهرداری اصفهان در زمینه تحقق بودجه رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد و امسال بودجه شهرداری اصفهان با ۳۷ درصد افزایش به چهار هزار و صد میلیارد تومان رسید که تاکنون یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده و خوش بین هستیم که تا پایان سال تمام بودجه را محقق کنیم.

شهرداری اصفهان به هیچ کس بدهی ندارد

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی حقوق معوقه نداریم، گفت: خوشبختانه شهرداری اصفهان به هیچ کس بدهی ندارد و بیشتر مطالبات را پرداخت کرده است، البته در حال حاضر به سازندگان پل ها بدهکار اما بدهی‌ها چندان نیست.

نوروزی با تأکید بر تکریم شهروندان به معنای واقعی گفت: اعتقاد به اینکه حق با مردم است و منفعت باید متوجه مردم باشد یک اصل پذیرفته شده است، با روحیه مردم خوراسگان آشنا هستم و معتقدم تکریم آنها بخش مهمی از کارها است و اگر پل‌های زیادی بسازیم، اما برای تکریم و احترام مردم اهمیتی قائل نباشیم، اقدامات انجام شده هیچ سودی نخواهد داشت.

هیچ کس در شهرداری حق ندارد با خشونت با مردم سخن بگوید

وی با بیان اینکه خشونت گفتاری و رفتاری ناشایست است، تأکید کرد: هیچ کس در شهرداری حق ندارد با خشونت با مردم سخن بگوید زیرا این موضوع نقض حقوق شهروندی است.

وی از معتمدان منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان درخواست کرد: نقدهای خود را آزادانه بیان کنند و اطمینان داشته باشند که ما می شنویم و تا حد امکان برای تحقق آن ها تلاش می‌کنیم، زیرا معتقدیم مردم این منطقه استحقاق بیشترین و بهترین خدمات را دارند.

نوروزی تأکید کرد: همه شهروندان امیدوار به حل مسائل و حرکت رو به جلو شهر باشند.

برای حل مشکلات خمره رنگرزی نداریم

همچنین شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهردای شورای شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: ما خمره رنگرزی نداریم که مشکلات را داخل آن بریزیم و حل شده خارج کنیم، اما با اجرای پروژه‌های کلان در مقیاس شهر، مناطق و محله ها کیفیت زندگی مردم را در اصفهان ارتقاء میبخشیم.

وی افزود: فرایند اقدامات صورت گرفته در شهر نشان می‌دهد که تاکنون اتفاقات خوبی در راستای عمران و آبادانی اصفهان رقم خورده است.

وی با بیان اینکه نگاه منطقه ای به توسعه شهر اصفهان اشتباه است، تصریح کرد: نمی‌توانیم توسعه منطقه ۱۵ را از اصفهان جدا ببینیم.

وی با اشاره به پروژه رینگ حفاظتی شهر افزود: اینکه نقطه صفر این پروژه عظیم از منطقه ۱۵ شروع شده براساس یک توصیه یا یک اتفاق نبوده است، بلکه بررسی‌ها به ما نشان داد که شرق اصفهان که منطقه ۱۵ نیز بخشی از آن است درخصوص تردد خودروهای سنگین با مشکلات زیادی مواجه بوده از این رو مقرر شد این حجم سرمایه گذاری سنگین انجام و درگاه ورودی شهر از سمت شرق ایجاد شود.

طغیانی ادامه داد: هرمنطقه از شهرداری اصفهان شرایط و موقعیت خاص خود را دارد و مسائل و مشکلات مناطق یک شبه به وجود نیامده که یک شبه هم تمام شود؛ هر منطقه بودجه ای مشخص دارد و شهردار آن باید براساس آن بودجه حرکت کند.

وی با بیان اینکه تحقق بودجه منطقه ۱۵ فرایند خوبی را سپری کرده است، افزود: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان باتوجه به موقعیتی که داشته از مشکلات زیادی از جمله گلوگاه ها رنج می‌برد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهردای شورای شهر اصفهان ادامه داد: سال گذشته در فرایند بودجه‌ریزی سال ۹۸، شناسایی گلوگاه های مناطق مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۶۶۰ گلوگاه مکان مند در بافت‌های محلی شهراصفهان شناسایی شده که منطقه ۱۵ از آن مستثنی نیست، گفت: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در عملیاتی کردن ردیف بازگشایی گلوگاه‌ها تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

اجرای دو ابرپروژه در منطقه ۱۵

همچنین مسعود قاسمی، مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به دو پروژه عظیم رینگ چهارم و مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در این منطقه گفت: برای اجرای پروژه تقاطع نصف جهان ۱۵۵ هزار مترمربع آزادسازی و ۲۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده و بیش از صد میلیارد تومان نیز در بخش اجرا هزینه شده است.

وی با ابراز خرسندی از روند پیشرفت پروژه نصف جهان طبق زمانبندی انجام شده، گفت: این پروژه یکی از پروژه های شاخص شهر به شمار می رود که می تواند در کاهش مشکلات ترافیکی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به حجم سنگین عملیات عمرانی پروژه رینگ چهارم، گفت: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر محسوب می‌شود و طرحی بزرگ و استراتژیک است که اجرای آن نیازمند مدیریت اجرایی قوی و جهادی است که خوشبختانه مدیریت شهری اصفهان به ویژه شهردار و اعضای شورای شهر  اصفهان در این خصوص همکاری و همراهی های خوبی داشته و اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به پروژه پارک الهیه گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع درحال احداث است و تا سه ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: ضلع شرقی خیابان مقداد دوم نیز اجرایی خواهد شد.

خواسته معتمدان منطقه ۱۵ از شهردار اصفهان

همچنین تقی علوی، رئیس سابق شورای شهر خوراسگان و یکی از معتمدان محلی این منطقه اظهار کرد: اقدامات انجام شده شهرداری اصفهان در این منطقه قابل توجه بوده و رضایت‌مندی اهالی منطقه را به همراه داشته است.

وی با تقدیر از شهرداری اصفهان به جهت اجرای پل مجاور کارخانه قند گفت: شهرداری اعتبار زیادی را برای اجرای این پروژه هزینه کرده و از این بابت مراتب تقدیر ساکنان منطقه ۱۵ را اعلام می کنم.

علوی با ابراز خرسندی از اینکه در اتاق شهردار خوراسگان همیشه به روی مراجعه کنندگان باز است و با آن ها رفتاری شایسته دارد، گفت: خوشبختانه شهردار این منطقه امور شهر را به خوبی انجام می دهد و از عملکرد او راضی هستیم.

همچنین حسینی، یکی دیگر از معتمدان محلی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با تقدیر از راه اندازی دفتر تسهیل گری بافت فرسوده در این منطقه گفت: باید برای باز آفرینی بافت فرسوده تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود تا ساکنان این بافت‌ها رغبت بیشتری به باز آفرینی داشته باشند.

رجبی، دیگر معتمد این منطقه گفت: سال های زیادی است که قطعه زمینی به وسعت سه هزار متر مربع قرار بوده به مجتمع فرهنگی اختصاص یابد که پس از مدتی اعلام شد یک کتابخانه فرهنگی احداث می شود اما ۱۵ سال است که این زمین بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: مقرر شده بود دو هزار مترمربع از این زمین کتابخانه احداث شود و یک هزار متر باقیمانده به تجاری و مسکونی تبدیل شود تا با فروش آن ها کتابخانه نیز احداث شود، اما علی رغم فروش واحدهای تجاری و مسکونی ریالی برای احداث کتابخانه هزینه نشده است.

این شهروند از شهردار اصفهان خواست وضعیت این زمین را بررسی کرده و برای احداث مجتمع فرهنگی هر چه سریع تر تصمیم گیری شود.

نمازی، معتمد منطقه ۱۵ گفت: احداث پل نصف جهان اقدامی خوب بوده اما به راستی آیا مشکلات ترافیکی را حل خواهد کرد؟

وی با انتقاد از تردد اتوبوس‌های مستهلک در خصوص اتوبوسرانی منطقه ۱۵ اظهار کرد: راه اندازی خط بی آر تی در خیابان جی نه تنها رفت و آمد مردم را روان نکرد، بلکه مشکلات ترافیکی را افزایش داده از این رو بهتر است شهرداری اصفهان استارت خط متروی شرق را نیز بزند.

جعفری، دیگر معتمد محلی منطقه ۱۵ با انتقاد از اینکه جای نسل دهه ۷۰ در این جلسه خالی است، گفت: نسل اول انقلاب ستون های شهر هستند، اما جوانان نیز باید در اینگونه جلسات حضور داشته باشند تا دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

وی افزود: شهر زیبا با شهروند زیبا جواب می دهد؛ اگر سینما بسازید اما تفکر مردم درست نباشد بی شک کسی از آن استقبال نخواهد کرد.

جعفری تصریح کرد: باید برای نسل جوان اقدامات فرهنگی انجام شود تا نسلی با نشاط و پر امید داشته باشیم.

وی خطاب به شهردرا اصفهان تأکید کرد: پرتاب سنگ ها به سمت شهرداری نشان می دهد که اقدامات به خوبی پیش می رود.

کشتکار، دیگر معتمد محلی نیز اظهار کرد: آمادگی داریم کمیته ای را تشکیل داده تا اقدامات مورد نیاز بازگویی شود و خواسته های مردم در محله های مختلف رصد و مطرح شود.

عموعلی، معتمد محله ستار نیز با انتقاد از الحاق شهر خوراسگان به اصفهان در گذشته اظهار کرد: الحاق خوراسگان به اصفهان لطفی برای مردم این شهر نبود، بلکه لطفی بود که به مردم اصفهان شد چون اکثر مشکلات ترافیکی شرق گریبان گیر منطقه ۱۵ است.

وی ابراز عقیده کرد: قرار گرفتن باغ رضوان، شهر رویاها، نمایشگاه و میدان میوه و تره بار در این بخش از شهر مزیت نیست چرا که مشکلات ترافیکی زیادی را گریبان گیر مردم این منطقه کرده است.

عموعلی با بیان اینکه راه اندازی مترو در مسیر خیابان جی منتهی به باغ رضوان، شهر رویاها و نمایشگاه واجب تر از متروی شاهین شهر است، گفت: راه اندازی خط بی آر تی مشکل خیابان جی را چند برابر کرده و نیاز است که شهرداری برای کاهش مشکلات ترافیکی آن چاره ای اساسی بیندیشد.

وی با انتقاد از مشکلات ترافیکی ناشی از مراجعه مردم به باغ رضوان افزود: باید در غرب، شمال و جنوب اصفهان قبرستان احداث شود تا این مشکلات کاهش یابد.

اسماعیلی، معتمد محله خاتون آباد از اجرای رینگ چهارم در منطقه ۱۵ تقدیر کرد و گفت: در سال های گذشته شهروندان زیادی در جاده خاتون آباد جان خود را از دست دادند که خوشبختانه با اجرای رینگ چهارم امنیت جانی برای مردم این نقطه از شهر به ارمغان آورده می شود.

کد خبر 388451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.