انتظار دو ساله ۳۴۰ خانوار فریدونشهری برای تشکیل کمیته تداخلات

نماینده فریدونشهر در شورای استان گفت: ۳۴۰ خانوار دار و ندار خود را فروخته و زمین برای ساخت مسکن خریداری کرده‌اند؛ در حالی که هنوز کار بررسی تداخلات و تفکیک اراضی ملی از زمین‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی شروع نشده و دو سال است که شهروندان در انتظار تشکیل کمیته آن هستند.

احمد رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه زمان بر بودن صدور مجوز برای انجام فعالیت‌های دامپروری، طیور و کشاورزی از چالش‌های اشتغال‌زایی در فریدونشهر است، اظهار کرد: این روند منجر به دلسرد شدن سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این شهرستان شده است.

وی پیرامون سایر مشکلات کشاورزی شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: مشکل دیگر این است که نرخ سود تسهیلات بالاست و کشاورزان توان پرداخت آن را ندارند.

نماینده فریدونشهر در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش مهاجرت به فریدونشهر فرصت اشتغال را از نیروهای بومی گرفته است، اضافه کرد: این امر منجر به بر هم خوردن تعادل نیروی انسانی در شهرستان شده است.

کمبود کود شیمیایی در فریدونشهر

وی کمبود کود شیمیایی برای استفاده در مزارع کشاورزی را نیز از دیگر چالش‌های فریدونشهر دانست و ادامه داد: مجوز برای دریافت اتاق‌های کارگری حداقل دوسال طول می‌­کشد.

رحیمی همچنین به طرح‌های "خودیار" اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها مزایای زیادی دارند اما به دلیل مشکلات اقتصادی امکان اجرای آن در فریدونشهر وجود ندارد.

وی با انتقاد از افزایش حق بیمه کشاورزان گفت: قرار بود این حق بیمه ۳۰ هزار تومان باشد که به ۲۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافته است، از طرفی آموزش‌ها نیز ضعیف است و کند پیش می‌­رود.

نماینده فریدونشهر در شورای اسلامی استان اصفهان تفکیک نشدن اراضی ملی از زمین‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی را نیز از دیگر چالش‌های فریدونشهر اعلام کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که ۳۴۰ خانوار دار و ندار خود را فروخته و زمین برای ساخت مسکن خریداری کرده‌اند در حالی که هنوز کار بررسی تداخلات شروع نشده و دو سال است که شهروندان در انتظار تشکیل کمیته آن هستند.

لزوم احیای قنوات فریدونشهر

وی بر لزوم احیای قنوات فریدونشهر تاکید کرد و گفت: حدود ۲۰ سال پیش ۵۰ قنات زنده و پویا در این شهرستان وجود داشت و امروز این قنوات به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

رحیمی ورود مازاد دام و افزایش زمان ماندگاری دام در مراتع را نیز از دیگر مشکلات شهرستان فریدونشهر اعلام کرد و افزود: برای مثال دام به جای اواخر اردیبهشت، اواسط این ماه وارد مراتع می‌­شود و به جای اینکه اواسط شهریور مرتع را ترک کند، اواخر آذر ماه مرتع را ترک می‌­کند.

وی ادامه داد:  البته مشکلات دام به همین جا ختم نمی­‌شود؛ فصل پاییز دامداران پیش از رفتن از مراتع، آنها را آتش می‌­زنند که به جای گون، علف سبز شود و سال بعد دوباره بتوانند دام خود را برای چرا به آنجا بیاورند. در صورتی که گون که برای تولید گز ضروری است و درخواست می­‌کنیم جلوی تکرار این اتفاقات گرفته شود.

کد خبر 388449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.