دستورات مدیرعامل ایران خودرو درباره بدهی ۲۲ هزار میلیاردی

مدیرعامل ایران‌خودرو در نامه‌ای به مدیرعامل ساپکو دستور داد تا همه پرداخت‌ها به تامین‌کنندگان قطعات این گروه با راه‌اندازی سیستم محاسبه دقیق طلب و بدهی بر اساس شاخص‌های مالی و عملکردی سازندگان، نظام‌مند، شفاف و متمرکز شود.

به گزارش ایمنا به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی در این نامه پنج بندی همچنین دستور داد تا مدل جامع ارتباط با تامین‌کنندگان، توسعه و پیاده‌سازی شود.

در بند دیگری از این نامه، توسعه خودکفایی و تعمیق ساخت داخل مواد، قطعات و مجموعه های تولیدی در زنجیره تامین مورد تاکید قرار گرفته است.

تدوین دستورالعمل شاخص‌های تعیین MRP (برنامه ریزی مواد مورد نیاز) قطعات سازندگان و ایجاد کمیته راهبردی تعیین قیمت قطعات جاری و جدید، دو بند دیگر این نامه است که مقیمی پس از نشست مشترک با تامین کنندگان گروه صنعتی ایران خودرو دستور طرح‌ریزی و اقدام آن را به مدیرعامل ساپکو صادر کرد.

مقیمی در این نامه بر لزوم استفاده حداکثری از نظرها، تجربیات و همکاری انجمن های قطعه سازان در تدوین مکانیزم‌های یاد شده تاکید کرد.

گفتنی است مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان اکنون به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که ۹ هزار میلیارد تومان آن مطالبات معوق است.

کد خبر 388433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.