اتحادیه اروپا خواستار برنداشتن گام‌های بعدی از سوی ایران شد

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از ایران خواست از برداشتن گام های بعدی برای کاهش تعهدات هسته ای خود اجتناب کند.

به گزارش ایمنا، رسانه های بین المللی، اتحادیه اروپا از ایران خواست از برداشتن گام های بیشتر که به کاهش تعهدات هسته ایش منجر می شود، جدا خودداری کند.  

پیشنهاد اتحادیه اروپا به ایران در حالی صورت میگیرد که مقاماتی ایرانی بارها هشدار داده اند، اگر اتحادیه اروپا گام های موثری برای حفظ برجام و تامین خواسته های تهران برندارد، گام های بعدی را برای کاهش تعهدات هسته‌ای خود خواهند برداشت.

در ماه مه سال ۲۰۱۸، آمریکا از توافق بین المللی به دست آمده در وین درسال ۲۰۱۵ خارج شد و تحریم های سنگینی علیه اقتصاد ایران را برگرداند.این اقدام آمریکا با مخالفت جهانی روبرو شد و سایر کشورهای امضا کننده این توافق اعلام کردند که با پیش بینی سازوکارهایی برجام را حفظ می کنند.

جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال صبر راهبردی و برآوردن نشدن انتظاراتش، اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد که برخی از تعهدات خود را طبق برجام کاهش می دهد.ایران تاکنون دو گام شامل بالا بردن درصد غنی سازی اورانیوم از ۳.۶ درصد و افزایش میزان اورانیوم غنی شده را برداشته و اکنون آنچه را که می تواند سومین مرحله کاهش تعهدات برجامی باشد مشخص نکرده، اما اعلام کرده طی روزهای آینده آن را اعلام خواهد کرد.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز گذشته (سه شنبه) تاکید کرد که هنوز مسائل زیادی در گفت و گوها میان اروپا و ایران باقی مانده است که باید حل و فصل شود. 

وی گفت: این روند بسیار حساس و شکننده است اما خوشبختانه گفت وگوها با اعتماد نسبی جریان دارد.

حسن روحانی امروز در جلسه هیئت دولت اعلام کرد ایران گام سوم در کاهش تعدات خود را برخواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 388432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.