شکستی تلخ برای وداعی تلخ/ پیروزی اسپانیا مقابل آسمان‌خراش‌های ایران

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین و Hخرین بازی خود در جام جهانی بسکتبال مقابل تیم ملی اسپانیا با نتیجه ۷۳ بر ۶۵ تن به شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی بسکتبال ایران پس از متحمل شدن دو شکست مقابل پورتوریکو و تونس، عصر امروز _۱۳ شهریور_  در سومین و آخرین بازی خود در چهارچوب رقابت های جام جهانی بسکتبال مقابل اسپانیا قرار گرفت.

کوارتر اول (ایران۲۱ _ اسپانیا۱۸): ایران مقابل یکی از شانس های اول قهرمانی بازی را پر قدرت آغاز کرد و در همان ابتدا با دو پرتاب سه امتیازی و استفاده از ضد حمله ۱۰ امتیاز از حریف پیش افتاد. در ادامه اسپانیایی ها نیز کمی به بازی مسلط شدن و توانستند پنج امتیاز بگیرند، اما بازیکنان ایران با استفاده از ضدحملات فاصله ۱۰ امتیازی را حفظ کردند. بازیکنان دو تیم در این کوارتر با اشتباهات و خطاهای خود امتیازات زیادی را به حریف واگذار کردند. رستم پور و صمدنیکخواه بهرامی از بازیکنان شاخص ایران بودند و با تلاش دیگر بازیکنان این کوارتر در نهایت با اختلاف سه امتیازی به سود ایران با پایان رسید.

کوارتر دوم (ایران۳۱ _ اسپانیا۳۳): در ابتدای ۱۰ دقیقه دوم بازی دو تیم اشتباهات زیادی در پرتاب داشتند تا اینکه بالاخره توپ های اسپانیاها به سبد نشست و دو تیم در امتیاز ۲۱ برابر شدند. اشتباه بازیکن اسپانیا در میانه میدان توپ را در اختیار رستم پور قرار داد و ملی پوش ایرانی آمریکایی تیم ملی با اسلم دانگی زیبا توپ را وارد سبد کرد. دفاع ضعیف که در دو بازی قبلی عامل اصلی باخت ایران بود در این مسابقه نیز گریبان تیم ملی را گرفت و هرچه از زمان مسابقه گذشت این ضعف پررنگ تر شد؛ اسپانیایی ها بدون مزاحمت به سبد ایران نزدیک شدند و با پرتاب های سه و دو امتیازی پیش افتادند. این کوارتر در نهایت با برتری دو امتیازی اسپانیا خاتمه یافت.

کوارتر سوم (ایران۵۳ _اسپانیا۵۲): اسپانیا اولین تیمی بود که در این کواتر موفق به کسب امتیاز شد،‌ اما در ادامه و روی پرتاب سه امتیازی حامد حدادی، سبد نیز روی خوش به ایران نشان داد. تا میانه های کوارتر دو تیم بازی برابری ارائه دادند و هر امتیاز اسپانیایی ها با پاسخ ایران همراه بود. در ادامه اما اشتباهات بازیکنان ایران و دفاع ضعیف باعث شد تا پرتاب های اسپانیا به ثمر بنشیند و هفت امتیاز پیش بیافتند. تلاش بازیکنان ایران در ادامه کوارتر بیشتر شد و با درخشش بازیکنانی چون حدادی و بهنام یخچالی ایران توانست بازی را به تساوی بکشاند و  در نهایت کوارتر با برتری یک امتیازی ایران به پایان برسد. 

کوارتر چهارم (ایران۶۵ _اسپانیا۷۳): بازیکنان ایران که پس از تحمل شکست در دو مسابقه اول خود دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، در کوارتر پایانی آخرین بازی خود به آب و آتش زدند تا با کسب یک پیروزی مقابل تیم مدعی اسپانیا دست پر از جام خارج شوند. بازیکنان ایران با دوندگی بسیار زیاد در دفاع منسجم و در حمله غافلگیر کننده نشان دادند و در کوارتر پایانی با برتری دو امتیازی اسپانیا را زمین گیر کردند. 

در دقایق پایانی اوج جذابیت بازی رقم خورد، رفت و برگشت های مسابقه باعث شد تا هر امتیاز با پاسخی همراه شود ودو تیم پایاپای پیش روند. اما یک پرتاب سه امتیازی معادلات ایران را به هم ریخت و انگیزه را در اردو اسپانیا دو چندان کرد. تیم ملی که در این بازی و کوارتر آخر بسیار بهتر از دو بازی قبل ظاهر شدند در نهایت مسابقه را در لحظات پایانی واگذار کردند.

با این شکست تیم ملی بسکتبال ایران با تحمل سه شکست پیاپی و بدون کسب امتیازی از جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال وداع کردند.

کد خبر 388427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.