اصفهان ۴۰۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۲۴۰۰ هکتار بافت فرسوده برای اصفهان در نظر گرفته شده است، اما اگر بخواهیم مقدار واقعی بافت فرسوده اصفهان را در نظر بگیریم ۴۰۰۰ هکتار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، شیرین طغیانی در برنامه زنده تلویزیونی  اینجا اصفهان، با اشاره به اینکه امیدواریم مرام و اهداف امام حسین(ع) سرلوحه کارهای ما باشد، اظهار کرد:  فرا رسیدن ماه محرم را خدمت شهروندان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم که شهر اصفهان از آن رنج می‌برد ترافیک و آلودگی است، کلان‌ترین پروژه در حال احداث شهر اصفهان رینگ حفاظتی یا رینگ چهارم است که از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر اصفهان جلوگیری می‌کند هرچند این پروژه به تازگی شروع شده، اما سرعت اجرایی آن برای مدیریت شهری اهمیت دارد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این پروژه ۷۸ کیلومتر است که ۴۸ کیلومتر آن در شهرستان اصفهان قرار دارد و شهرداری اصفهان برای اجرای آن پای کار ایستاده است.

طغیانی اضافه کرد: ساخت تقاطع غیر همسطح نقش جهان و تقاطع شهید اردستانی با تمام ظرفیت در حال انجام است.

وی تاکید کرد: بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۸ ،۴۱۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن به پروژه‌های عمرانی تعلق دارد، تحقق بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۸ وضعیت مناسبی دارد و مدیریت شهری به دنبال بهره گیری منابع ملی برای استفاده در پروژه رینگ حفاظتی است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای شورای پنجم نیاز به تنظیم یک برنامه جامع جدید برای شهر اصفهان احساس شد، اظهار کرد: برنامه جامع شهر منطقه اصفهان از یک سال پیش در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت، در سال گذشته با حضور معاون شهرسازی وزارت خانه مسکن، راه و شهرسازی در اصفهان تفاهمنامه سه جانبه در خصوص انتخاب اصفهان به عنوان پایلوت برنامه جامع شهر منطقه امضا شد.

وی به برنامه جامع شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد مشارکتی است و رویکرد جدید و از پایین به بالا است.

طغیانی با بیان اینکه مترو اصفهان شامل سه خط اصلی است، گفت: ایجاد خط یک متروی اصفهان ۱۷ سال به طول انجامید، خط دو قطار شهری در حال عملیاتی شدن است و دو ایستگاه نیز در حال آماده‌سازی است، مدیریت شهری برای کنترل ترافیک شهراصفهان به دنبال توسعه جدی مترو است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ۲۴۰۰ هکتار بافت فرسوده برای اصفهان در نظر گرفته شده است، اما اگر بخواهیم مقدار واقعی بافت فرسوده اصفهان را در نظر بگیریم ۴۰۰۰ هکتار است.

طغیانی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ و در بودجه این سال مصوب شده است که تمام مناطق شهری الزام به ارائه ۱ الی ۲ پروژه محرک توسعه هستند.

کد خبر 388418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.