شاهکار معماری موزه عکاسی سئول

گروهی از معماران برجسته اتریشی با همکاری شرکای خود از کره جنوبی توانستند بهترین طرح پیشنهادی موزه هنر عکاسی سئول را در یک رقابت بین‌المللی ارائه دهند و رقبای خود را از میان بردارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران فوق توانستند سازه‌ای مجسمه‌مانند طراحی کنند که قرار است میزبان آثار برجسته عکاسان کره جنوبی و به خصوص ستارگان هنری سئول باشد. ساختمان موزه به شکل یک سازه مارپیچی و پویا طراحی شده و از داخل به سمت محدوده عمومی بیرون موزه امتداد خواهد یافت. در واقع موزه هنر عکاسی سئول به فضاهای عمومی اطراف ارزش می‌بخشد و به عنوان نمونه‌ای از معماری غالب بر سازه‌های پایتخت خودنمایی خواهد کرد. تلفیق نور و شکل در نمای موزه فوق، همزیستی عکاسی و معماری را به تصویر می‌کشد.

معماران اتریشی و کره‌ای در طرح خود رابطه بین عکاسی و معماری را به طور جدی مورد توجه قرار داده‌اند. حرکت چرخشی ساختمان موزه در قسمت پایینی آن نماد عکاسی آنی است و همزمان امتداد فضاهای داخلی موزه به سمت فضاهای عمومی را به تصویر می‌کشد که این خود شاهکار معماری را نمایش می‌دهد. پله‌های بزرگی که از ساختمان به سمت خیابان اصلی راه پیدا کرده است موزه را با پیاده‌راه مقابل پیوند خواهد داد که این ویژگی بازدیدکنندگان را به داخل موزه دعوت می‌کند و همچنین فضایی جذاب برای برقراری تعامل اجتماعی به وجود خواهد آورد. حرکت آرام و پویای اجسام در موزه مانند تصاویری آنی به چشم می‌خورد که این ویژگی بصری در معماری و عکاسی مشترک است.

معماران در طراحی موزه هنر عکاسی سئول، اصل برقراری تعامل اجتماعی را به طور جدی مورد توجه قرار داده‌اند و به همین دلیل در طراحی خود، چشم‌اندازهای شهری را با مهارت تمام در فضاهای داخلی و بیرون سازه منتقل کرده‌اند. بنابراین، بازدیدکنندگان موزه می‌توانند به راحتی بین موزه و محیط اطراف آن پیوندی ناگسستنی ایجاد کنند. دیوارهای ساختمان به گونه‌ای ساخته شده است که نوعی حرکت بسیار طبیعی و روان را در فضاهای نمایشگاهی به وجود می‌آورد. در نهایت، نور و سازه از طریق برجستگی‌های بتنی پس‌زمینه، با هم ترکیب می‌شود تا مطابق میل معماران نوعی هماهنگی خاص در ساختمان ایجاد کند.

کد خبر 388415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.