سطح ایمنی آسانسورهای ایران با اروپا برابر است

رئیس اتحادیه آسانسور کشور با بیان اینکه سطح ایمنی آسانسور های ایران با اروپا برابر است، گفت: کمیسیون فنی سندیکای آسانسور و پله برقی کشور استاندارد ۸۱۲۵۰ اروپا را به صورت تخصصی تدوین و بومی سازی کرده و هم اکنون نصابان از این استاندارد برای راه اندازی دستگاه‌های بالابر و آسانسور استفاده می‌کنند.

عباس ابریشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بالا رفتن نرخ دلار موجب افزایش چشمگیر قیمت آسانسور و تجهیزات مربوط به آن در بازار شد اما کاهش قیمت دلار تاثیر چندانی در پایین آمدن قیمت آن نداشت هرچند روند کاهش قیمت با سرعت کمی آغاز شده است. تداوم روند کاهشی در بازار ارز و پایین‌تر آمدن نرخ دلار به واقعی‌تر شدن قیمت آسانسور و پله برقی منجر خواهد شد.

وی افزود: افزایش میزان دستمزد برای نصب و راه‌اندازی پله برقی و آسانسور در سال ۱۳۹۸ نسبت به افزایش دستمزد در دیگر سال‌ها بیشتر بوده و در مجموع ۳۷ تا ۳۹ درصد افزایش دستمزد برای نصب و راه اندازی پله برقی و آسانسور مصوب شده است.

نائب رئیس سندیکای آسانسور و پله برقی کشور خاطر نشان کرد: افزایش نرخ دلار در بازار موجب افزایش چشمگیر قیمت آسانسور های وارداتی شده و بیشترین میزان افزایش قیمت در بازار ۲۰۰ درصد بوده است. در آسانسورهای تولید داخلی نیز مواد اولیه و تجهیزاتی به‌کار گرفته می شود که اغلب وابسته به قیمت دلار است.

ابریشمی اضافه کرد: قیمت ورق روغنی که تعمیرکاران و نصب کنندگان آسانسور از آن برای ساخت کابین آسانسور استفاده می کنند، پس از افزایش نرخ دلار از هر کیلو دو هزار و ۸۰۰ تومان به هر کیلو ۹ هزار تومان رسید. قیمت هر کیلو چدن که به عنوان وزنه تعادل در نصب آسانسور استفاده می شود نیز افزایش نامحسوسی را تجربه کرده است. افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات موجب کاهش میزان درآمد شرکت‌های نصب و تعمیر آسانسور نیز شده است.

وی ادامه داد: میزان تولید برخی از قطعات آسانسور و پله برقی در داخل کشور نیاز بازار را برطرف می کند اما در مواردی نیز بازار نیاز به قطعات خارجی دارد.

رئیس اتحادیه آسانسور کشور با بیان اینکه نصب کنندگان آسانسورهای ساخت داخل و آسانسورهای وارداتی ملزم به پایبندی به استاندارد ۶۳۰۱ ایران در نصب هستند، تصریح کرد: حداقل ضریب ایمنی در آسانسورهای کشور که هم اکنون مورد استفاده قرار گرفته است، عدد ۱۲ است که شاخص مناسبی است.

کد خبر 388410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.