افشاگری‌ وزیربهداشت درباره فساد در حوزه دارو/ به دزدها ماشین حساب دادیم

افشاگری وزیر بهداشت درباره فساد در حوزه دارو و بازار ناصرخسرو، همسان سازی حقوق ها به شرط تامین بودجه، پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا اوایل مهر، کشف بیش از ۴ تن گوشت فاسد، تکذیب تیراندازی به یک هیئت عزاداری در خرم آباد و حمله دوباره گاندوها به پسر ۱۳ عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت شفاف‌سازی در وزارت بهداشت و بویژه سازمان غذا و دارو، گفت: آرزو می‌کنم روزی کسوت وزارت را کنار گذارده و با مردم راحت و بی ملاحظه صحبت کنم و بگویم گاهی سازش ما با فساد که به صغیر و کبیر مملکت رحم نکرده، چه بلایی سر آنها آورده است. به گفته سعدی، "مرا دردیست اندر دل اگر گویم زبان سوزد، اگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد"

وزیر بهداشت گفت:٣٠ سال قبل که معاون بهداشت وزارت بهداشت بودم، در آن زمان، به عنوان لکه ننگ سیستم دارویی کشور به یکی از سیستم های امنیتی پناه بردیم که ناصر خسرو از محدوده کنترل ما خارج است و کمک لازم داریم، طبق یک قرارداد بنا شد که سرویس دریافت کنیم و سقف ریالی هم برای قرارداد تعیین شد و بعداز مدتی کوتاه، کوپن سقف ما تمام شد و حاصل آن تنها شناسایی وانت مملو از داروی قاچاق زیر یکی از پل‌های شهر بود. از ۳۰ سال قبل که در نظام سلامت حضور دارم، مشکل ناصر خسرو را داریم.

به جای چرتکه، به دزدها ماشین حساب دادیم

نمکی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو که متاسفانه گاهی تعدادی از مجرمان این مجموعه یا شریک و یا رقیب مجموعه‌های خارج از سازمان بودند، افراد خالص دانشگاهی را جایگزین کردیم.

وزیر بهداشت گفت: روزی باید همه ما پاسخ دهیم در روزهای سخت مملکت کجا بودیم و چه کردیم؟ امیدوارم آن روز مجبور نباشیم بگوییم زیر چشمان ما با IRC پودر کاکائو و نارگیل، داروی قاچاق وارد کرده و توزیع کردند و کارمند ما هم پشت سیستم و سامانه این موضوع را تایید کرده است؛ یعنی به جای چرتکه، به دزدها، ماشین حساب دادیم! خدا کند که نگوییم سامانه ای داشتیم که در آن، این قابلیت وجود داشته که یک خانم دکتر در ١٣ یا ۱۴ مرکز، مسئول فنی بود و سیستم و سامانه او را ریجکت نکرده بود.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا اوایل مهر

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: خبر خوب به فرهنگیان نیز اینکه فرهنگیان از مطالبات معوق رنج می‌برند که موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آغاز شده است و امیدواریم با توجه به قولی که به ما داده‌اند و پرداختی که در شرف انجام است، تا پایان شهریور ماه و اوایل مهر پاداش پایان خدمت فرهنگیان به طور کامل پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش همچین با اشاره به اینکه مدارس خشت و گلی حتما تا مهر برچیده می‌شود، گفت: این کار در استان سیستان و بلوچستان تا پایان آبان انجام می‌شود.

حاجی میرزایی درباره ثبت نام از دانش آموزان اتباع افغانستانی در مدارس تصریح کرد: تصمیم گیری در این زمینه انجام شده است و قطعا باید این دانش آموزان ثبت نام شوند.

بیش از ۴ تن گوشت فاسد در شهریار کشف شد

سرهنگ فردین جوزانی فرمانده انتظامی شهرستان شهریار از کشف بیش از۴ تن گوشت سفید و قرمز فاسد خبر داد وگفت:

گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر تهیه و توزیع گوشت بدون مجوز قانونی و بهداشتی در شهرستان شهریار، ماموران با انجام تحقیقات اولیه موفق شدند، محل توزیع گوشت های فاسد و تاریخ مصرف گذشته را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی و با حضور دادستان  به بازرسی از واحدهای صنفی بازار گوشت فروشان پرداختند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار با اشاره به اینکه در بازرسی انجام شده بیش از ۴ تن گوشت سفید و قرمز فاسد شده کشف شد تصریح کرد: در این عملیات ۳ نفر دستگیر و ۱۰واحد صنفی پلمب شدند.

همسان سازی حقوق ها به محض تامین بودجه انجام می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان لازم و ضروری است و دولت مکلف به انجام آن است و به محض اینکه بودجه آن توسط سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل پرداخت شود با جدیت اهتمام می‌کنیم.

محمد شریعتمداری افزود: از اعتبار ۴۷۰ هزار میلیارد تومان مصوب بودجه، فقط سه هزار میلیارد تومان برای همسان سازی اختصاص یافته بود که با کاهش میزان بودجه به عدد ۳۸۰ هزار میلیارد تومان کمتر خواهد بود و به طور متوسط بیشتر از ۱۸ درصد نتوانستیم به همسان سازی حقوق اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: حق با بازنشستگان کشور است و امر همسان سازی لازم و ضروری است.

حساسیت جدی دولت برای حذف یارانه سه دهک‌های درآمدی بالا

وزیر کار درباره شناسایی و حذف یارانه سه دهک بالای درآمد، گفت: در قانون بودجه امسال دولت مکلف به حذف یارانه سه دهک بالاتر شده است یعنی افراد با درآمدهای بالا که نیاز به دریافت یارانه ندارند، حذف شوند.

اصلاح بیمه خبرنگاران را پیگیری می‌کنیم

وزیر کار درباره اصلاح بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگاران با توجه به سختی کار مورد توجه نظام بیمه‌ای هستند و ما نیز تلاش می‌کنیم متناسب با نیازهای انجمن صنفی در رفع مشکلات این قشر از جامعه عمل کنیم.

وی افزود: با حضور در جلسه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران خواستم مشکلاتی که با توجه به قوانین موجود می توانیم مرتفع کنیم  را اعلام کنند.

تکذیب تیراندازی به یک هیئت عزاداری در خرم‌آباد

سرهنگ شیر اوژون معاون اجتماعی فر ماندهی انتظامی لرستان در خصوص تیراندازی به هیئت عزادارن حسینی در خرم آباد گفت: نتیجه بررسی‌های کارشناسان این فرملاندهی از منطقه نشان می‌دهی تیراندازی به هیات عزاداران صورت نگرفته و این خبر تکذیب می‌شود.

وی گفت: انتشار دهندگان اولیه این خبر تحت پیگرد قرار خواهند گرفت و با انان برخورد خواهد شد.

چندی پیش در فضای مجازی خبری مبنی برحمله افراد مسلح ناشناس به هیات لثارات الحسین محله چال میرحسین خرم آباد منتشر شد که تعدادی از عزاداران حسینی مجروح شده‌اند.

معاون وزیر بهداشت: کمبودی در زمینه داروهای ایدز وجود ندارد

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کشور کمبودی در زمینه داروهای مبتلایان به ایدز ندارد.

وی افزود: تمام داروهای ضد رتروویروسی مورد نیاز به رایگان در سراسر کشور در اختیار افرادی که با HIV زندگی می کنند قرار می گیرد.

معاون بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر جدیدترین رژیم های دارویی (با پایه مهار کننده اینتگراز) و استفاده از داروی ارزشمند "Dolutegravir" ماه هاست که در کشور وجود دارد و برای افراد واجد شرایط در دسترس می باشد و هیچ گونه کمبودی هم در این زمینه وجود نداشته است.

مسمومیت ۱۸ مسافر اتوبوس در قزوین

۱۸ مسافر به علت مصرف کنسرو ماهی، دچار مسمومیت شدند.

محسن ادهمی مدیر بیمارستان ولایت قزوین در این باره اظهار کرد: ۱۸ مسافر اتوبوس مسیر ارومیه به مشهد به علت مصرف کنسرو ماهی، دچار مسمومیت شدند.بیماران، پس از مراجعه به پایگاه اورژانس عوارضی قزوین، با آمبولانس به بیمارستان ولایت منتقل شدند.

وی افزود: حال عمومی بیماران خوب است و بیشتر آنان مرخص شده‌اند.

گاندو باز هم قربانی گرفت

ساعت ۱۶ روز گذشته نوجوان ۱۳ ساله به نام مصطفی پری گرفته در سد پیشین طعمه گاندو می‌شود اما به کمک دو تن از دوستانش نجات می‌یابد.

وی در حال حاضر به دلیل جراحات وارده به پا و دستش در بیمارستان ایرانشهر بستری شده و منتظر است تا عمل شود.

به گفته نزدیکان مصطفی، وی دیشب در بیمارستان ولایت شهرستان سرباز بستری بود اما پزشکان این بیمارستان به دلیل نبود، امکانات لازم موفق نشدند خونریزی را به طور کامل قطع کنند.

انتقال مصطفی باید با آمبولانس به بیمارستان ایرانشهر انجام می‌شد که به دلیل نبود آمبولانس انتقال او حدود ۸ ساعت طول کشید. او هم اکنون در بیمارستان ایرانشهر بستری شده و منتظر عمل است. دست و پای او در این حادثه مجروح شده است.

خیرین هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند

حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه ۱۲۰ هزار خیر تاکنون هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده‌اند گفت: بیش از سه هزار سمن خیریه در حوزه سلامت کشور فعالیت دارند که با احتساب کمک آن‌ها سالانه هزاران میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور کمک می‌شود..

وی گفت: خیرین یک هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ به حوزه سلامت کمک کرده‌اند و در سال ۹۷ تصور می‌کردیم با توجه به مسائل اقتصادی کشور این میزان کاهش یابد درحالی‌ که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کمک شد، این امر نشان‌دهنده همت بلند خیرین است و اینکه مردم و خیرین علی‌رغم تمام مشکلات کار خیر را فراموش نمی‌کنند.

بلایی که با شام نخوردن سرتان می آید

این روزها می‌شنویم که برای کاهش وزن یا سلامتی بیشتر، بهتر است شب‌ها شام نخوریم اما به دلایل زیر این نظریه ها اشتباه است: خالی نگه داشتن معده به مدت طولانی سبب تجمع مایعات مضر در آن می‌شود. اگر به موقع شام خورده نشود، در نوبت بعدی یعنی صبحانه یا نهار به دلیل گرسنگی زیاد سلول‌ها، ولع شما به غذا بیشتر شده و چاق‌تر خواهید شد. خالی بودن معده در خواب باعث می‌شود که طبیعت به تحلیل رطوبت اصلی بدن که برای تغذیه سلول‌ها لازم است، بپردازد که منجر به ضعف عمومی می شود.

کد خبر 388400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.