طراحی ساختمان مقاوم  در برابر تغییرات شدید آب‌وهوایی

گروهی از معماران مکزیکی از خانه‌ای زیبا، که سقف آن پوشیده از گل‌های متنوع بود، رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در طراحی خانه جدید خود در قلب جنگل‌های مکزیک از دو فاکتور متفاوت و مخالف به طور همزمان بهره گرفتند. در طراحی خانه جدید مقاومت در مقابل تغییرات شدید آب‌وهوایی یک عامل مهم در نظر گرفته شد، در عین حال معماران به منظور حداکثر بهره از چشم‌انداز وسیع پیرامون تا حد امکان خانه را به صورت فضای باز طراحی کردند. این خانه که Terreno House نام گرفت، با استفاده از آجرهای شکسته و بازمانده از ساخت‌وسازهای دیگر ساخته شد.

Terreno House که در حوالی شهرک ساحلی والدو براوو واقع شده است، تنها سه ساعت با غرب مکزیکوسیتی فاصله دارد. این خانه مساحتی برابر با دو هزار و ۱۰۰ فوت مربع را به خود اختصاص داده است و به گونه‌ای طراحی شده که با محیط اطراف خود هماهنگی بسیاری داشته باشد. Terreno House که روی یک فلات کوهستانی قرار دارد به وسیله مزارع سبز و بیشه‌زارها احاطه شده است و سقف آن نیز پوشیده از گل‌ها و گیاهان متنوع است.

اگرچه منطقه‌ای که Terreno House در آن واقع شده است به خاطر وجود تفریحگاه‌های بی‌شمار در کشو مکزیک شهرت دارد با این وجود، تغییرات اقلیمی در این منطقه از نظر مردم پنهان مانده است. بنابراین معماران در طراحی خود تصمیم گرفتند خانه‌ای احداث کنند که علاوه‌بر تامین یک مکان امن و زیبا برای سکونت، از مقاومت کافی در مقابل تغییرات شدید آب‌وهوایی برخوردار باشد چراکه در شهرک والدو براوو در شش ماه از سال، به طور روزانه بارش باران وجود دارد. سقف خانه نیز از ساختارهای گنبدی شکل، محصور در گیاهان، ساخته شده و در نتیجه باعث خنک ماندن فضای داخلی ساختمان می‌شود.

معماران برای ایجاد فضای باز و فراخ برای ساختمان جدید، چهار حیاط طراحی کردند که این حیاط‌ها امتدادی از فضاهای بیرون از ساختمان است و به نوعی سیستم طبیعی تهویه هوا را برای ساختمان فراهم می‌آورد. استفاده از آجرهای شکسته برای نمای بیرونی ساختمان در مقابل سقف‌های بتنی و دیوارها و کف‌پوش‌های چوبی داخل ساختمان کنتراستی زیبا را به وجود آورده است. روشنایی طبیعی خانه نیز توسط پنجره‌های بزرگی که در Terreno House تعبیه شده است، تامین می‌شود.

کد خبر 388399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.