ورود شاخص کل بورس به کانال ۲۹۰ هزار واحد امروز ۱۳ شهریور ماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ و ۳ دقیقه امروز روند افزایشی به خود گرفته بود این روند را تا ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه ادامه داد و سپس با ورود به کانال ۲۹۰ هزار واحدی ثابت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز چهارشنبه_۱۳ شهریورماه_ با افزایش چهار هزار و ۶۰۴ واحدی عدد ۲۹۰ هزار و ۱۷۸ واحد را ثبت کرد و به رکورد جدیدی دست یافت. شاخص هم وزن نیز با یکهزار  و ۱۷۵ واحد افزایش به رقم ۷۹ هزار و ۲۰۴ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۱۱ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۸۵ هزار و ۹۲۹ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس به عدد سه هزار و ۷۷۰ واحد رسید.

بر این اساس، امروز با دست به دست شدن سه میلیارد و ۲۵۴ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۶۱ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای فارس، فولاد و رمپنا به ترتیب با ۸۰۱، ۳۸۷ و ۳۶۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فخاس، شبندر و خساپا به ترتیب با ۱۸۸، ۹۵ و ۲۱ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، فولاد و خساپا پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و فلزات اساسی و خودرو جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است، تدپیکس در آخرین روز کاری هفته بیش از چهار هزار و ۶۰۰ واحد ارتفاع گرفت، وارد کانال ۲۹۰ هزار واحدی شد و رکورد جدیدی ثبت کرد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه خوش بینی به گزارش عملکر شهریور ماه شرکت ها، ورود نقدینگی جدید و بهبود قیمت‌های جهانی و رکود بازارهای رقیب عوامل رشد شاخص در این هفته بود و به نظر می رسد روند رو به رشد شاخص ادامه دار باشد.

کد خبر 388398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.