۱۰۰ هزار تومان برای خرید لوازم التحریر یک دانش آموز کافی است

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان فتوکپی، اوزالید و پلی کپی و تحریرات و طلق پرس کشور گفت: برای خرید لوازم التحریر و دفاتر درسی مورد نیاز یک دانش آموز مقطع دبستان یا دبیرستان ۱۰۰ هزار تومان کافی است.

داود دهخدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آماده شدن خانواده ها برای بازگشایی مدارس در مهرماه امسال، اظهار کرد: قدرت خرید خانواده های ایرانی برای تهیه لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان کاهش یافته و همین امر موجب پایین آمدن میزان خرید مردم نسبت به سال گذشته شده است.

وی افزود: نوسانات نرخ ارزهای شاخص همچون دلار تاثیر چندانی بر بازار لوازم التحریر نداشته و خوشبختانه قیمت ها در این بازار تحت تاثیر افزایش نرخ دلار قرار نگرفته است. افزایش نرخ دلار می توانست بر قیمت دفاتر دانش آموزان تاثیر بگذارد اما عرضه دولتی دفاتر و اختصاص ارز دولتی به قیمت گذاری آن باعث شد تا افزایش قیمت ها نسبت به سال گذشته در حد ناچیز باشد.

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان فتوکپی، اوزالید و پلی کپی و تحریرات و طلق پرس کشور با بیان اینکه لوازم التحریر کشور های اروپایی در بازار ایران وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در بازار ایران تنها لوازم التحریر خارجی از کشور چین است که البته موضوع تازه ای نیست و هر سال فروشندگان و خریداران با این معضل روبرو بوده است. قیمت لوازم التحریر چینی نیز همچون لوازم التحریر ایرانی، افزایش چندانی نسبت به سال گذشته نداشته و ثبات نسبی را تجربه کرده است.

دهخدا اضافه کرد: به رغم وجود سلیقه های مختلف در بازار لوازم التحریر و حساسیت دانش آموزان در این مورد، مردم استقبال بیشتری از دفاتر دولتی داشته، البته قیمت دفاتر دولتی نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر 388386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.