محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت خطوط درون شهری قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر خط یک قطار شهری اصفهان مورد بهرهبرداری قرار گرفته و ۵.۵ کیلومتر آن نیز در توسعه خط یک پیشبینی شده و بخش عمده خط یک به صورت زیرزمینی اجرا شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: ادامه خط یک با عنوان خط بهارستان از ایستگاه صفه تا بهارستان از سوی شرکت عمران بهارستان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه خط دوم مترو اصفهان از ایستگاه دارک آغاز میشود و تا ایستگاه میدان شهدای خمینیشهر ادامه می یابد، افزود: خط دو مترو به طول ۲۵ کیلومتر پیشبینی شده که اولویت اصلی بهرهبرداری از ۱۵ کیلومتر خط با ۱۶ ایستگاه است.
بنکدار با اشاره به آخرین روند حفاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۰۰ متر حفاری مکانیزه به صورت دوچشمه حفاری شده و تا پایان شهریورماه سال جاری به ایستگاه حرم زینبیه میرسد.
وی ادامه داد: خط سوم نیز به طول حدود هشت کیلومتر مد نظر قرار دارد و مطالعات آن انجام شده که به محض تأمین اعتبار طرح آن آغاز خواهد شد که در مجموع ۵۰ کیلومتر خط قطار درون شهری خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به دشواری احداث خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: عملیات حفاری و احداث ایستگاههای خط دو مترو با توجه به خیابانهای کم عرض و مسائل ترافیکی به صورت زیرزمینی انجام میشود.
وی ادامه داد: انجام عملیات حفاری از زیر بسیار سخت و پرهزینه است، اما ناهنجاریهای ترافیکی را در این خط به دنبال نخواهد داشت.
بنکدار با بیان اینکه ایستگاه زینبیه نزدیک به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: در مسیر خط دو مترو حقیقتا یک شهر زیر شهر در حال ساخت است.
وی تاکید کرد: البته شرایط خاصی در ساخت ایستگاههای خط دوم قطار شهری وجود داشت، اما تلاش میکنیم که کار را ادامه دهیم و شرایط را بهتر کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت:جابه جایی تأسیسات و دسترسیها و سایر امکانات ضرورت آن را فراهم میکند که دستگاههای مختلف زمینه همکاری و همراهی را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: تأمین منابع مالی پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که شهردار و اعضای شورای شهر در این خصوص تلاشهای بسیاری رقم زدند.
بنکدار ابراز امیدواری کرد: شهروندان از خط یک قطارشهری اصفهان استقبال قابل توجهی داشته باشند و برای انجام سفرهای درون شهری خود از این وسیله ایمن و ارزان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در خط یک بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه صورت گرفته و هزینههای تعمیر و نگهداری آن نیز قابل توجه است، گفت: در ایستگاهها و تونل خط دوم متروی اصفهان روزانه بالغ بر هزار نفر مشغول فعالیت هستند و این موضوع بسیار قابل توجه است.
وی تاکید کرد: قرار است در آینده نزدیک، حفاری از سمت غرب اصفهان نیز آغاز شود و خط دوم در دو جبهه اجرایی شود.
بنکدار با اشاره به عبور نکردن خط دوم قطار شهری از زیر میدان نقش جهان اظهار کرد: در خط دوم قطار شهری بر اساس تعاملی که با میراث فرهنگی به وجود آمده، قرار شد با اضافه کردن ۱.۵ کیلومتر طول خط، میدان امام را دور بزنیم و دغدغه دلسوزان میراث فرهنگی را برطرف کنیم.
نظر شما