افزایش قیمت گوشت قرمز باعث تعطیلی برخی بریانی فروشی‌ها شده‌است

رئیس اتحادیه کباب و بریانی های اصفهان گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز موجب تعطیل شدن واحد های صنفی کوچک بریانی فروشی شده است.

احمدرضا اخوان ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به اینکه چرا تعدادی از بریانی فروشی های شهر اصفهان اقدام به توقف فروش بریانی در واحد صنفی خود کرده و تنها آش و حلیم می فروشند، اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز موجب افزایش فشار اقتصادی بر واحدهای کوچک صنفی شده و به همین دلیل بسیاری از آنها نمی توانند در عرصه تولید و فروش بریانی فعالیت کنند.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی و وضعیت فعلی بازار گوشت قرمز، تنها واحدهای صنفی دوام می آورند که در ابعاد گسترده اقدام به طبخ و پخش غذا می کنند، کوچک نیستند و مشتری های ثابت دارند.

رئیس اتحادیه کباب و بریانی های اصفهان خاطر نشان کرد: واحدهای کوچک بریانی که تا پیش از افزایش قیمت گوشت، بریان هم عرضه می کردند، به عرضه و پخش حلیم و آش در صبح ها راضی شده اند و کم شدن تعداد مشتریان بریانی موجب کاهش رغبت آنها برای پخت این غذای معروف اصفهان شده است.

اخوان ارجمند اضافه کرد: البته بریانی فروشی های اصلی شهر که از شهرت خاصی برخوردار هستند همچنان به فروش خود ادامه می دهند. اتحادیه کباب و بریانی های اصفهان نمی تواند از تعطیل شدن واحدهای کوچک بریان فروشی در شهر جلوگیری کند زیرا افزایش قیمت گوشت قرمز علت اصلی تعطیل شدن این واحد های صنفی است و راهکاری برای کاهش قیمت گوشت در دست نیست.

وی ادامه داد: بریان یکی از غذاهایی است که فساد پذیری زیادی دارد و نمی توان آن را برای چند روز نگه داری کرد، از این رو کاهش تعداد مشتریان بریان فروشی ها موجب کمتر شدن میزان طبخ بسیاری از این واحدهای صنفی شهر اصفهان شده است. 

رئیس اتحادیه کباب و بریانی های اصفهان با اشاره به جایگاه بریانی در صنعت گردشگری غذای اصفهان، تصریح کرد: کاهش تعداد بریان فروشی های کوچک اصفهان در استقبال گردشگران داخلی و خارجی از سفر به استان، تاثیری نخواهد داشت، زیرا گسترش ارتباطات و رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی دسترسی به اصناف را نیز ساده و آسان تر کرده و گردشگران با یک جستجوی کوتاه قادر به گزینش بریانی فروشی های شاخص اصفهان خواهند بود.

کد خبر 388359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.