باخت به پورتوریکو دربازی با تونس تاثیرگذار بود

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان گفت: تونس تیم خوبی بود ولی به نظر من از ایران بالاتر نبود بچه‌ها اسیر بحث روانی بازی قبل بودند.

جواد داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با عملکرد تیم ملی بسکتبال در جام جهانی، اظهار کرد: مسابقات سطح بالایی داشت، تیم ملی ایران بازی اول را باید می‌برد، اما واگذار کرد تا این باخت در بازی دوم هم تأثیرگذار باشد. امیدوارم بازیکنان در بازی با اسپانیا عملکرد بهتری داشته باشند.

وی افزود: یک عده از بازیکن‌های باتجربه تیم مسن‌تر شده‌اند که در سال‌های قبل این‌طور نبود. درمجموع تیم خوب بود، بازیکنان تلاششان را کردند، چند ماه سخت  را در اردوها سپری کردند و اگر بازی با پورتوریکو را پیروز می‌شدند شرایط در بازی با تونس متفاوت می‌شد. تونس تیم خوبی بود ولی به نظر من از ایران بالاتر نبود. بچه‌ها اسیر بحث روانی بازی قبل بودند.

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان بابیان اینکه عده‌ای از نفرات رو نیمکت در بازی عصای دست مربی هستند، تصریح کرد: بعضی بازیکنان در یک بازی شرایط خوبی ندارند و این باعث می‌شود که تیم حریف اختلاف گل را کم کند که دقایق آخر بازی با پورتوریکو بد تمام شد. بحث داوری هم کارشناس داوری نیستیم، اما قطعاً تأثیرگذار بود.

داوری در خصوص مربی تیم ملی بسکتبال ایران مهران شاهین طبع، خاطرنشان کرد: مربی زحمات خود را کشید که در بحث‌های فنی نظرات متفاوت است. تصمیمی که کادر مربی‌گری تیم در بازی‌ها گرفت بر اساس شرایط تیم بود و حتماً برای تصمیماتی که گرفتند دلیل داشتند و مشخص بود روی تیم کارشده است.

وی با اشاره به اینکه استعدادیابی در ورزش ما وجود ندارد، تأکید کرد: دو سال است وزارت ورزش اقداماتی در خصوص استعدادیابی انجام داده که در اولین گام باید این موضوع درست شود. المپیاد را داشتیم که بحث استعدادیابی در آن وجود داشت و فکرمی کنم خوب بود. باید بچه‌های ۱۲ ساله را آموزش دهیم و به ۱۷ سالگی که رسیدند وارد تیم‌ها کنیم تا رده‌های سنی را به ترتیب پشت سر بگذارند. این اقدام یک‌کار اصولی است که هیئت‌ها هم با فدراسیون همسو می‌شوند.

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان، ادامه داد: در اصفهان برای استعدادیابی سالن و امکانات نداریم و زمانی که می‌خواهیم استعدادی را پرورش دهیم نیاز به پول است. والیبال و فوتبال تقریباً در بحث استعدادیابی ورود کردند و این کار را انجام می‌دهند.

داوری در رابطه بازی با اسپانیا، گفت: فکرمی کنم بازی بهتری بچه‌ها از خود به نمایش بگذارند، اما صعود به مرحله بعدی را جام جهانی را از دست‌داده‌ایم و به دو تیمی باختیم که آن ها هم به اسپانیا بازی را واگذار کرده‌اند، امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم.

کد خبر 388348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.