آموزش مدیریت پسماند در مساجد زاهدان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان از برگزاری کلاس‌های ویژه مدیریت پسماند در ایام محرم در مساجد و تکایای این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدعمر حسین‌زهی اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، دفاتر تسهیلگری و معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در ایام محرم اقدام به دوره‌های آموزشی محیط‌زیستی در مساجد شهر کرده است.

وی با بیان اینکه محرم فرصت مناسبی جهت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در رابطه با مضرات ظروف یکبار مصرف و عوارض آن برای سلامت انسان و محیط است، عنوان کرد: می‌توانیم با ارایه آموزش‌های شهروندی در این زمینه به پاکیزگی محیط‌زیست شهری کمک کنیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: با توجه به سرطان‌زا بودن لیوان‌های پلاستیکی، لازم است برای توزیع نوشیدنی‌های گرم مانند شیر و چای از لیوان‌های کاغذی استفاده و پس از مصرف از رهاسازی ظروف نذورات در معابر و خیابان‌های شهر اجتناب شود.

عمرزهی اضافه کرد: از یک ماه قبل از فرا رسیدن ایام محرم سازمان مدیریت پسماند با هماهنگی اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان نسبت به آموزش شهروندان و نمازگزاران در مساجد اقدام کرده است و با تعداد بیش از ۱۵۰ مسجد در داخلی و حاشیه شهر هماهنگی‌های لازم در این زمینه شده است.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های شهروندی مدیریت پسماند تا پایان ماه محرم ادامه داد، اظهار کرد: بیشتر مباحث آموزشی در این ایام آگاه‌سازی شهروندان از مضرات ظروف پلاستیکی و روش‌های کاهش مصرف پلاستیک است و امیدواریم با اطلاع‌رسانی و ارایه توصیه‌های لازم بتوانیم در خلال برپایی مراسمات عزاداری برای حفظ محیط‌زیست اقدام کنیم.

کد خبر 388333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.