ممنوعیت واردات لوازم خانگی باعث رونق بازار کالاهای قاچاق شده‌ است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور موجب رونق بازار کالاهای قاچاق شده است بنابراین باید با در نظر گرفتن راهکارهای مناسب اقتصادی‌، ورود کالای خارجی به کشور را کنترل کنیم تا دولت نیز بتواند حقوق مالیاتی خود را دریافت کند.

سید مرتضی میری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هماهنگی میان تعزیرات و نیروی انتظامی برای پلمب کردن واحد های صنفی فروشنده لوازم خانگی قاچاق ضروری است، اظهار کرد: شناسایی انبارهای کالای قاچاق در کشور باید در اولویت نهادهای مسئول قرار بگیرد البته صرف پلمب کردن واحدهای صنفی که کالای قاچاق می‌فروشند مشکلی از بازار لوازم خانگی حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: پلمب شدن یک واحد صنفی در بازار، موجب ایجاد ترس و واهمه در میان سایر مغازه‌داران می‌شود و بازار را تعطیل می کند؛ مبارزه با قاچاق باید در سطوح بالاتری اتفاق بیفتد. تقریبا میزان کالاهای خارجی قاچاقی که در بازار لوازم خانگی وجود دارد با میزان کالاهای خارجی که تا پیش از این از روش های قانونی به کشور وارد شده یکسان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور تصریح کرد: کالاهای قاچاق موجود در بازار از کمبود لوازم خانگی خارجی در بازار جلوگیری کرده و ممنوع کردن واردات لوازم خانگی به کشور عملاً بی تاثیر شده است.

میری افزود: ممنوعیت، راهکار خوبی برای جلوگیری از قاچاق نیست، باید محدودیت اعمال شود.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت پنکه در تابستان امسال

وی با بیان اینکه قیمت انواع پنکه در تابستان امسال افزایش محسوسی را تجربه کرد، اظهار کرد: امسال به رغم افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت پنکه در مدل‌های مختلف داخلی و خارجی، فروش آن در بازارهای لوازم خانگی کاهش نیافت و استقبال مردم از خرید پنکه های تولید داخل و خارج در بازار قابل توجه بود.

میری افزود: به نظر می‌رسد علت اصلی استقبال مردم از خرید پنکه، کاهش توان مالی جامعه برای خرید کولرهای آبی و گازی است و گرمای شدید تابستان امسال نیز نقش مهمی در افزایش خرید پنکه توسط مردم داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور با بیان اینکه میزان فروش پنکه در بازار لوازم خانگی امسال بیش از سال قبل بوده است‌، خاطر نشان کرد: پنکه و سایر اجناسی که در بازار لوازم خانگی کشور به فروش می رسد در کشور تولید می شود و واردات این محصولات از سال گذشته ممنوع شده اما وجود کالاهای قاچاق در بازار پنکه و لوازم خانگی یک معضل جدی برای فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی ایرانی محسوب می‌شود.

کد خبر 388331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.