۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
نمادی برای قربانیان زلزله

برای گرامیداشت کشته‌شدگان و مفقودشدگان زلزله ۲۰۱۱ در کشور ژاپن، نمادی در شهر ایشینوماکی در استان میاگی بنا شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در زلزله‌ای ویرانگر که در سال ۲۰۱۱ کشور ژاپن را تکان داد، تعداد ۱۸ هزار نفر کشته و مفقود شدند که بخش اعظم این افراد ساکن شهر ایشینوماکی در استان میاگی بودند. به همین منظور طراحان ژاپنی تصمیم گرفتند به منظور گرامیداشت این افراد مجسمه‌ای در شهر ایشینوماکی بنا کنند. این مجسمه که فضایی برابر با ۷۰ فوت مربع را به خود اختصاص داده است، روی تپه‌ای قرار گرفته که بین یک معبد و یک باغ گیلاس واقع شده است.

در ساخت مجسمه فوق از سنگ‌های لایه‌لایه استفاده شد که این سنگ‌ها دیوارهایی خمیده، نماد قربانیان، به وجود آورده و روی آن آیینه‌ای محصور در آهن ضد زنگ و پلاک‌های سنگی قرار گرفته است. طراحان مصالح مورد نیاز برای ساخت مجسمه نمادین ایشینوماکی را از یکی از ساختمان‌های تخریب شده همسایه جمع‌آوری کردند.

خطوطی که روی آیینه مجسمه حک شده است، به مناطقی اشاره دارد که بیش از همه تحت اثیر زلزله قرار گرفت. از جمله این مناطق می‌توان به میاکو در استان ایواته، کاماایشی در استان ایواته، مینامی‌سوما در استان فوکوشیما و ریکوزنتاکاتا در استان ایواته اشاره کرد. به لطف این خطوط ، بازدیدکنندگان با قرار گرفتن در مسیر هر خط می‌توانند به قربانیان آن منطقه ادای احترام کنند.

باغ گیلاسی که در یک طرف مجسمه واقع شده است، در فصل بهار، همزمان با سالگرد وقوع زلزله  شکوفه می‌کند و از آن‌جا که شکوفه‌های گیلاس در آیینه منعکس ‌می‌شود، مردم با تماشای آن زمان وقوع زلزله را به یاد می‌آورند.

کد خبر 388329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.