توجه به خانه‌های تاریخی رونق اقتصادی را به همراه دارد

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۸۰ بنای تاریخی ارزشمند در این منطقه وجود دارد، گفت: توجه به خانه‌های تاریخی تأثیر زیادی در افزایش جذب گردشگر همچنین رونق اقتصادی دارد، از این رو شهرداری این منطقه آماده هرگونه همکاری برای احیا و مرمت خانه‌های تاریخی است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احیای بافت تاریخی منطقه سه می‌تواند این منطقه را به یک مرکز بزرگ گردشگری تبدیل کند.

وی افزود: ۱۸۰ بنای تاریخی ارزشمند در منطقه سه شهرداری اصفهان وجود دارد که تعدادی از آنها دستخوش اتفاقات ناگواری شده از این رو وضعیت این خانه‌ها در این منطقه برای شهرداری نگران کننده است، اما با توجه به بحث مالکیت خصوصی و ثبت تاریخی خانه‌ها، امکان ورود شهرداری برای رفع مباحث مختلف آنها سخت و دشوار است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری درصدد احیای خانه های تاریخی شهر است، تصریح کرد: برای مرمت، بازسازی و تبدیل خانه های تاریخی به میهمان‌سرا با همکاری میراث فرهنگی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

وی گفت: وظیفه شهرداری احیای خانه‌های تاریخی نیست، اما به دلیل رعایت مسائل ایمنی و اجرای ماده ۱۱۰ مربوط به رفع خطر، وظیفه این نهاد است که در این راستا همکاری و کمک‌ کند.

کارگر اظهار کرد: با توجه به اینکه اقامت در خانه‌های تاریخی برای گردشگران بسیار جذاب‌تر از اقامت در هتل‌های چند ستاره شهر است، از این رو در تلاش هستیم تا این ظرفیت‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دهیم.

وی از مالکان خانه‌های تاریخی در محدوده منطقه سه درخواست کرد: به شهرداری مراجعه کنند تا چنانچه امکان بازسازی وجود داشته باشد، با همکاری میراث فرهنگی تمهیداتی برای بهسازی آن انجام شود، در غیر این صورت می‌توانند به میراث مراجعه و خود سازمان این اختیار را دارد که نسبت به تملک خانه‌های تاریخی اقدام کند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه میدان امام علی(ع)، تصریح کرد: ساخت و سازی که در میدان امام علی(ع) انجام شده بر اساس استانداردهای جهانی و شاخصه‌های شهرسازی و معماری بوده است.

وی ادامه داد: فاز یک و بخشی از فاز دوم پروژه میدان امام علی(ع) به بهره برداری رسیده و آزادسازی میدان جلوخان در فاز سوم در حال انجام است.

کارگر افزود: طراحی و مشاوره اجرای میدان امام علی(ع) به ۳۰ سال پیش باز می‌گردد، مباحث به صورت روزمره ادامه یافته و در این مقطع اجرایی شده و با توجه به اینکه عنوان پروژه احیای میدان امام علی(ع) است، تمام موارد براساس طرح و مباحث پیش‌بینی شده توسط مشاور انجام شده است.

کد خبر 388321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.