احداث جنگل شهری در دانشگاه ویتنامی

گروهی از معماران اهل ویتنام با همکاری هم تصمیم گرفتند دانشگاه FPT در شهر هوشی‌مین ویتنام را در میان فضاهای سبز محاصره کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف معماران از ایجاد فضاهای سبز در اطراف دانشگاه FPT، علاوه بر دستیابی به چشم‌اندازهای زیبا و تامین پایداری، ایجاد مکان‌هایی برای ترویج تعاملات بین دانشجوها و کارکنان دانشگاه بود. پروژه احداث فضاهای سبز گسترده در اطراف دانشگاه شامل ساختمان‌هایی با سقف‌ها و بالکن‌های پوشیده در گل‌ها و گیاهان سبز و همچنین  یک حیاط سرسبز است.

معماران همزمان با کلنگ‌زنی احداث دانشگاه، از اهداف خود برای ایجاد فضاهای سبز اطراف نیز رونمایی کردند. این افراد قصد داشتند چشم‌اندازی کوهستانی پوشیده از گل‌ها و درختان سرسبز را طراحی کنند که فضای گسترده‌ای را به خود اختصاص می‌داد. ایجاد چنین فضاهایی, علاوه بر تامین رفاه دانشجویان، استادهای دانشگاه و کارکنان، باعث افزایش تعاملات بین این افراد شده است.

پوشش گیاهی حیاط مرکزی، دیوارها، بالکن‌ها، پیاده‌روها و پشت بام‌ها را در خود محصور کرده است و باعث به حداقل رساندن اثرات کربن در فضا شده است. همچنین، وجود درختان و گیاهان علاوه بر کمک به تهویه هوا، سایه مورد نیاز برای استراحت دانشجویان و کارکنان را تامین و در بهبود کیفیت هوا نقش مهمی ایفا می‌کند. طراحان به منظور کاهش دمای فضای دانشگاه از برکه‌های متعددی در داخل محوطه بهره گرفتند.

ساختمان چندطبقه جدید باعث ایجاد تنوع در چشم‌انداز هموار شهری منطقه شده است و نوعی کنتراست فوق‌العاده با ساختمان‌های اطراف به وجود آورده است. این پروژه فضایی با مساحت ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده و برای تکمیل آن بودجه‌ای برابر با ۱۸ میلیون دلار هزینه شد.

کد خبر 388314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.