میزان درآمد مناطق شهرداری مبنای بودجه سال بعد آنها نباشد

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح اصلاح تدوین بودجه شهرداری اصفهان و مؤسسات وابسته با رویکرد خزانه متمرکز و مدیریت هزینه، گفت: میزان درآمد مناطق شهرداری نباید مبنای بودجه سال بعد آنها باشد، بلکه ظرفیت‌های موجود مناطق باید مبنای این موضوع قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در برنامه رادیویی «صدای شهر» در خصوص شیوه‌های بودجه‌نویسی برای سال ۹۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بودجه، اصلی‌ترین امکانی است که در اختیار مدیریت شهری برای برنامه‌ریزی، کنترل، نظارت و اجرای فعالیت‌های مختلف قرار دارد.

وی تصریح کرد: در تعریف بودجه سه عنصر اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌ها، میزان هزینه‌ها برای انجام فعالیت‌ها و پیش‌بینی منابع درآمدی قابل وصول وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگر فرایند بودجه نویسی ایراد داشته باشد، نمی‌توانیم نقشه راه درستی برای اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های شهری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری این است که ساختار بودجه به نحوی اصلاح شود که حداکثر کارآیی را داشته باشد، گفت: دستورالعمل تدوین بودجه ابلاغی از سوی وزارت کشور است و باید در راستای این دستورالعمل بودجه نویسی انجام شود.

ملت اظهار کرد: سال گذشته کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، طرح اصلاح تدوین بودجه شهرداری اصفهان و مؤسسات وابسته با رویکرد خزانه متمرکز و مدیریت هزینه را تهیه کرد و طی مراحل مختلف به تصویب رسید.

وی با اشاره به دلایل تصویب طرح اصلاح تدوین بودجه شهرداری اصفهان و مؤسسات وابسته، اظهار کرد: یکی از نواقصی که در بودجه وجود داشته، این است که برخی خدمات مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به صورت مشترک انجام می‌شود، پراکنده شدن خدمات در قالب ۱۵ پیمانکار و قرارداد، نظارت و کنترل را سخت می‌کند، به عنوان مثال باید برای ساماندهی دوربین‌های نظارت تصویری در ۱۵ منطقه، یک قرارداد مشترک از سوی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان منعقد تا کنترل و نظارت بهتری بر روی آنها انجام شود که این اقدام در کاهش هزینه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پس از تصویب طرح اصلاح تدوین بودجه شهرداری اصفهان و مؤسسات وابسته شورای شهر اصفهان، دستورالعملی از سوی وزارت کشور  به شهرداری‌های کشور مبنی اصلاح ساختار بودجه ابلاغ شده که تقریبا ۷۰ درصد با طرح اصلاحی شورای شهر اصفهان منطبق است و حکایت از پختگی این طرح دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های تعیین بودجه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان میزان تحقق بودجه سال گذشته آنها بوده است، گفت: به عنوان مثال اگر منطقه‌ای در سال ۹۷ حدود ۵۰ میلیارد تومان تحقق بودجه داشته در سال ۹۸ مبنای آن ۲۰ درصد افزایش می‌یافت و امکان تعریف پروژه‌های جدید به اعتبار درآمد بستگی داشت که محدودیت‌هایی برای مناطق ایجاد می‌شد، اما نگاه شورای شهر اصفهان این است که میزان درآمد مناطق شهرداری نباید مبنای بودجه سال بعد آنها باشد، بلکه ظرفیت‌های موجود مناطق باید مبنای این موضوع قرار گیرد.

ملت تاکید کرد: باید تیم کارشناسی در شهرداری تشکیل و ظرفیت مناطق را شناسایی کند تا بودجه مناطق بر اساس آن ظرفیت‌ها تعیین شود.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر اصفهان

وی با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر اصفهان، گفت: طرح "اصفهان ۲۰۲۰ شهر گرشگری، هنر و میراث فرهنگی" در این راستا تدوین و تصویب شده که در حال پیگیری مقدمات اجرایی شدن آن هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: طرح "اصفهان ۲۰۲۰ شهر گرشگری، هنر و میراث فرهنگی" برای تعریف سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان سال طلایی برای ورود اصفهان به مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های واقعی که همان ظرفیت‌های گردشگری و هنری است، برنامه ریزی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای درست طرح اصفهان ۲۰۲۰ بتواند نقطه عطف توسعه و تحول شهر باشد و مسیر توسعه را به ظرفیت های واقعی شهر منتقل کند.

ملت گفت: ظرفیت‌های فراوانی که به واسطه حضور هنرمندان و شخصیت‌های فاخر در شهر اصفهان وجود دارد، می‌تواند این شهر را مقصد اصلی گردشگران قرار دهد.

وی ادامه داد: نگاه شورای شهر به توسعه گردشگری نگاه صرفا تشریفاتی نیست، بلکه به دنبال ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهروندان هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام شهر اصفهان، گفت: سرمایه‌های زیادی برای پیشبرد این پروژه‌ها در نظر گرفته شده تا به اتمام برسد، در بودجه سال‌های آینده اولویت نخست، اتمام پروژه های نیمه تمام است تا سرمایه‌های شهر به نتیجه برسد.

کد خبر 388309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.