۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
آنتی بیوتیک‌های طبیعی را بشناسید

آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی شامل سیر، زنجبیل، روغن نارگیل، عصاره دانه گریپ فروت و روغن پونه کوهی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشف آنتی‌بیوتیک تا کنون جان بسیاری از انسان‌ها و حیوانات را نجات داده است. قبل از این که آنتی‌بیوتیک کشف شود، بسیاری عفونت‌های باکتریایی منجر به مرگ افراد می‌شد، اما مصرف بیش از حد این داروها نیز باعث بروز مقاومت آنتی‌بیوتیکی شده و در نتیجه زمینه مقاومت باکتری‌ها را در برابر مصرف این داروها فراهم می‌کند. به همین دلیل بهتر است به بدن خود فرصت دهیم تاحد امکان بدون مصرف دارو با باکتری‌ها مقابله کند. علاوه بر این می‌توان با مصرف منظم میوه‌ها، سبزیجات و مغزها، باکتری‌های بدن را از بین برد. در ادامه به بررسی بعضی آنتی بیوتیک‌های طبیعی می‌پردازیم:

عصاره دانه گریپ فروت

عصاره دانه گریپ فروت دارای خاصیت آنتی باکتریایی قوی است و از بروز بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. دانه‌های گریپ فروت برای درمان عفونت گوش و گلو بسیار مفید است. همچنین مصرف آن  شیوه‌ای موثر برای کاهش و از بین‌ بردن عفونت سینوزیت است. استفاده از این عصاره به بهبود سیستم گوارش نیز کمک زیادی می‌کند.

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی دارای خواص آنتی‌بیوتیکی، آنتی‌اکسیدانی، ضد ویروسی، ضد عفونی‌کنندگی، ضد قارچی و ضد درد است. همچنین مصرف این روغن به از بین‌بردن عفونت سینوس‌ها و دیگر عفونت‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کند. از آنجا که این محصول دارای خاصیت ضد قارچی است، می‌توان از آن برای برطرف‌کردن مشکلات پوستی نیز  بهره گرفت.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی است. استفاده متعادل از این روغن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، اما از آنجا که  روغن نارگیل سرشار از چربی اشباع شده است، نباید بیش از حد مصرف شود. نتایج مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد استفاده از این روغن سبب افزایش گلبول‌های سفید خون و مقاوم‌شدن بدن در برابر بروز بیماری‌ها می‌شود.

سیر

سال‌ها است که از سیر به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی استفاده می‌شود، زیرا این ماده غذایی دارای خواص ضد ویروس و قارچ و میکروب است. همچنین سیر به گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند تا با عفونت مقابله کنند. در واقع خاصیت آنتی‌بیوتیکی سیر به دلیل وجود ترکیبی به نام آلیسین در آن است؛ این آنتی‌اکسیدان طبیعی، رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برد و نقش موثری در مبارزه با عفونت‌ها دارد.

زنجبیل

زنجبیل نیز یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که توانایی مبارزه با انواع باکتری‌ها را دارد. حتی در مواردی که داروهای تجویز شده توسط پزشکان برای مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌ها با شکست رو به رو شده، استفاده از این ریشه گیاهی موثر بوده است. اگر با هر وعده غذایی مقداری زنجبیل مصرف کنید، احتمال بروز بیماری‌ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. مصرف زنجبیل برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، تهوع و دردهای معده نیز بسیار مفید است.

کد خبر 388288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.